Opýtali sme sa odborníkov z Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA), ktorá práca za rok 2019 je podľa nich najlepšou a prečo.
|
Milan Čanky Head of Creative & Strategy SCR interactive |
Ako fanúšik Droga5 vyberám kampaň GREAT SHOWS STAY WITH YOU pre Amazon Prime. Páči sa mi myšlienka, že obľúbené relácie neskončia po vypnutí TV, ale zostanú s nami počas každodenných situácií. Skvele spracované video, dramaturgia, strih, hudba, ako aj samotný účinkujúci udržia diváka pozerať „reklamu“ až do konca s úsmevom na tvári a rád si ju kedykoľvek pozrie znova. Hodnotím piatimi hviezdičkami z možných piatich.
|
Matej Valo Senior Copywriter Elite Solutions |
Môj osobný favorit je kampaň na zrejúce syry Sargento, v rámci ktorej vytvorili Najpomalšiu donášku pizze na svete. Na stránke si ľudia mohli objednať rôzne syrové pizze, háčik bol však v tom, že na doručenie si počkajú presne toľko, koľko je doba zrenia pre daný druh syru (napr. parmezán – 14 mesiacov). Geniálne a vtipne tak odprezentovali kvalitu svojich produktov a ukázali, že na dobré veci si treba počkať :)
|
Lukáš Lukonič Ideamaker CORE4 Advertising |
V digitáli je pre mňa najlepšou práca Hyundai MDŽ bez predsudkov. Majstrovská, čistá práca ideamakera. V offline sa mi páčil Smart Folder od ČSOB a skvelé PR si spravil Lidl počas MS v hokeji, keď zlacňoval chlieb po víťazstvách našich. Zo zahraničných kampaní spomeniem Dream Crazy od Nike. Komplexná kampaň so silnou emóciou a exekúciou, ktorá je úplne niekde inde.
|
Miroslav Ondovčík Stratég Zaraguza |
Eat them to defeat them – problém, ktorý tu je s nami od nepamäti. Pre deti je zelenina nepriateľom číslo jeden, dokazuje to aj fakt, že 84 percent detí v Spojenom kráľovstve jej neje dostatok. Čo sa však stane, ak zo zeleniny spravíme naozajstných zloduchov a z detí superhrdinov, ktorých poslaním je ich porážka? Kampaň, ktorá nielen otvorila tému v spoločnosti, no získané povedomie pretavila do reálnej „akcie“ u detí a vo finále ich motivovala neprestať, ale „bojovať“ každý deň. Výsledky už po niekoľkých mesiacoch kampane ukázali, že pre deti sa stalo jedenie zeleniny nielen väčšou zábavou, ale takmer polovica jej chce jesť viac.
|
Ivan Vajda Grafický dizajnér Basta digital |
V tomto roku to bola určite kampaň The Truth is Worth It pre The New York Times. Stojí za ňou agentúra Droga5 a v sérii videí ukazuje, koľko úsilia, nebezpečenstva a odhodlania stojí za finálnym textom, ktorý dostanú čitatelia. Udalosti sú zoradené chronologicky a ukazujú, aké nespočetné množstvo telefonátov, stretnutí či vyhrážok je za hľadaním pravdy v týchto príbehoch. Brilantný nápad ukázať surovú prácu investigatívneho novinára sa tu spojil s vynikajúcim prevedením a zaslúžene si táto kampaň odniesla Grand Prix v kategórii Film Craft z tohtoročného Cannes Lion.
|
Tomáš Bánik Art Director TRIAD |
Nike | Dream „Crazier“ Pokračovanie kampane s jasným odkazom: Ak nazývate ženu, ktorá sa venuje športu, „bláznivou“, tak vám ukáže, čo ako „bláznivá“ dokáže. Na záver, motivačný claim „just do it“ už len dopĺňa príbeh a jasne podpisuje značku. Aj vďaka dobrému zacieleniu na rôznych platformách sa táto kampaň rýchlo dostala medzi najpozeranejšie v tomto roku.
|
Marek Didák Creative Director Hype |
Osobne sa mi veľmi páčia práce, ktoré majú pozitívny dosah na život. Taká je aj kampaň libanonského denníka An-Nahar, ktorý vytlačil prázdne vydanie novín ako protest proti nečinnosti politikov a zneužívaniu tlače na propagandu. Ľudia do nich mohli písať svoj názor a následne ho zdieľať na sociálnych sieťach, čím vyslali politikom odkaz. Aj táto kampaň sa pričinila o zvolenie novej vlády a bola ocenená množstvom cien, okrem iného zlatom v Cannes.
|
Alexandra Pobjecká Junior Art Director Socialists |
Mám rada kampane, ktoré majú vyšší zmysel a ciele. Také, ktoré ľuďom reálne pomáhajú. Nevedela som sa rozhodnúť medzi kampaňou Volvo EVE a Ikea ThisAbles. Nakoniec vyhrala Ikea s krásnou kampaňou pre telesne postihnutých. Viete si predstaviť, že si neviete odhrnúť záves do sprchy alebo otvoriť dvierka na kuchynskej linke? Trinástimi dizajnovo geniálnymi a jednoduchými doplnkami Ikea sprístupnila týmto ľuďom bežné veci ako lampa či skriňa. Kampaň z dielne McCANN Tel Aviv povyhrávala množstvo cien vrátane Grand Prix v kategórii Health and Wellness v Cannes Lions. Za mňa jedna z najkrajších kampaní za rok 2019 :)
|
Dominika Pracná Performance Teamleader Performics |
Za jednu z najlepších prác roku 2019 považujem festivalovú kampaň od spoločnosti Orange – „mobil dole #HlavaHore“. Kampaň poukazuje na to, že je potrebné využívať technológie s rozumom, a motivuje na prežívanie zážitkov bez mobilov a sociálnych sietí. Každý zákazník spoločnosti Orange, ktorý sa na festivale Pohoda vzdal na hodinu používania svojho smartfónu, dostal okrem toho 5 GB dát zadarmo. Kampaň považujem za úspešnú najmä z toho dôvodu, že namiesto motivácie zákazníkov na zvýšené využívanie svojich služieb uprednostnila spoločenskú tematiku a zdôrazňuje prežívanie zážitkov, čím sa Orangeu určite podarilo upevniť povedomie o značke a získať sympatie spotrebiteľov.