Súťaž YouTube Works vyhodnocuje videá vo viacerých kategóriách. Zohľadňuje efektivitu videa, mediálnu stratégiu, využitie insightov o cieľovej skupine a v kontexte súčasných trendov aj kultúrny dosah reklamy na spoločnosť.
Za rok 2019 získala najvyššie ocenenie Grand Prix charitatívna organizácia English Heritage, ktorá sa stará o historické lokality vo Veľkej Británii. Jej online videá pomohli zvýšiť počet divákov z 25 tisíc v roku 2015 na približne 2,5 milióna v súčasnosti.
Za najlepšie využitie YouTube pre performance marketing získala ocenenie spoločnosť Simply Business. Firma chcela sprostredkovať posolstvo, že môže poskytnúť poistenie pre všetky podniky, veľké aj malé. Spolu s Truant London pripravila spoločnosť kreatívnu kampaň založenú na anglickej lingvistickej slovnej hračke, so sloganom: „Vy ste to nazvali, my to poistíme.“
Kategóriu Best Long-term Effectiveness ovládol Whiskas a AMV BBDO. Spolupracujúce agentúry vytvorili sériu videí z technologického inštitútu mačiek- KIT.
Prehľad všetkých víťazov nájdete na Campaign.
Súťaž YouTube Work prebieha aj na Slovensku. Registrácia je možná do 10. januára 2020.
Kategórie, do ktorých môžete prihlásiť prácu:
- Najlepšia mediálna stratégia
- Najlepšia spolupráca mediálnej a kreatívnej agentúry
- Najlepšie využitie insightov o publiku
- Najlepšia integrácia YouTubu
- Najlepší kultúrny dopad pomocou YouTubu
- Najlepšie využitie YouTubu pre výkonnostný marketing
- Najlepšie dlhodobé využitie YouTubu
Popis kategórií, informácie o spôsobe prihlasovania a porote si môžete pozrieť v priloženom článku.