StoryEditor

Najdrahšiu predvolebnú kampaň má PS/Spolu. Predbehla už Smer

23.02.2020, 17:20
Autor:
hrnhrn
Celkové výdavky politických strán na kampaň presiahnu 15 miliónov eur, čo je najvyššia suma v histórii.

Politické strany a hnutia finišujú s predvolebnými kampaňami a investujú posledné nemalé sumy. Celkové výdavky na kampaň presiahnu 15 miliónov eur, čo je najvyššia suma v histórii. V predchádzajúcich voľbách v roku 2016 minuli na kampaň 12 miliónov eur.

Transparency International Slovensko

​Najdrahšiu kampaň mala doposiaľ strana Smer, čo už však neplatí. Dvojmiliónovú hranicu prekročila ako prvá koalícia PS/Spolu. Investovala už 2,12 milióna eur, pričom výrazne kampaňovala najmä do Facebooku. Za sedem dní minula takmer 75-tisíc eur, najmä na promovanie svojho blokačného postoja v parlamente.

„V PS/Spolu pritom ešte v októbri odhadovali, že ich kampaň neprekročí 1,3 milóna eur. Túto sumu však už dva krát prehodnotili, keďže v prieskumoch príliš príliš nehviezdili. Pôvodný zámer mať reklamu iba na veľkých plochách prehodnotili a napokon k nim dokupovali aj menšie,“ píše v správe Transparency International Slovensko (TIS), ktoré monitoruje výdavky politických subjektov na transparentných účtoch.

​Druhú najvyššiu sumu investovala do kampane strana Smer. Celková suma na kampaň už dosiahla 1,93 milióna eur. „Detaily kampane Smeru nie sú dostupné, keďže na rozdiel od PS/Spolu strana Roberta Fica odmieta transparentnosť volebných výdavkov,“ konštatuje TIS. Smer má na volebnom účte vložených ešte 643-tisíc eur, čo je najviac zo všetkých strán.

Treťou stranou v rebríčku výdavkov je hnutie OľaNO so sumou 1,8 milióna eur. Štvrtá a piata pozícia a patrí stranám SaS a Za ľudí. Sulíkovci investovali doposiaľ do kampane 1,36 milióna eur, Kiskovci 1,27 milióna eur. Všetky strany výrazne zvýšili svoje výdavky oproti pôvodným plánom.

Vysoké sumy do kampane investovali aj strany, ktoré sa podľa posledných prieskumov nachádzali na hranici vstupu do parlamentu alebo pod ňou. Viac než milión eur minuli strany Most-Híd a SNS (obe po 1,07 milióna eur), na miliónovú hranicu sa už doťahuje aj strana Vlasť Štefana Harabina.

Najnižšiu sumu zo všetkých sledovaných strán minula Kotlebova ĽSNS. Ich celkové výdavky do kampane sú aktuálne 557-tisíc eur. „Finálny účet budeme poznať až koncom marca, do kedy musia strany vyúčtovať cez svoje transparentné účty úplne všetky výdavky,“ uzatvára TIS.

01 - Modified: 2020-02-22 18:53:06 - Feat.: 0 - Title: Jedenásť volebných lídrov sa stretne v štvorhodinovej diskusii. Odvysielajú ju HNtelevízia a rádio Expres 02 - Modified: 2020-02-26 17:49:33 - Feat.: 0 - Title: Predvolebná kampaň je najdrahšou v histórii. Štyri strany už minuli viac ako milión eur 03 - Modified: 2020-02-03 18:40:16 - Feat.: 0 - Title: Politici a médiá: V programoch strán je zrušenie koncesií, digitálny zákon, ale aj nič 04 - Modified: 2020-02-26 17:50:35 - Feat.: 0 - Title: Prezidentská kampaň bola podľa odhadu najdrahšia v histórii
01 - Modified: 2022-01-25 19:59:14 - Feat.: - Title: Slovensko sa v rebríčku vnímania korupcie zlepšilo, v rámci EÚ sme na chvoste 02 - Modified: 2021-04-01 07:10:49 - Feat.: - Title: Transparency International Slovensko má oddnes nového riaditeľa 03 - Modified: 2020-03-01 10:22:14 - Feat.: - Title: Štúdio HNtelevízie: Sledovali sme prvé výsledky a priniesli reakcie relevantných hostí a lídrov strán 04 - Modified: 2020-02-27 09:40:53 - Feat.: - Title: Volebné vysielanie RTVS prinesie exit poll, volebnú noc a trojhodinové volebné štúdio 05 - Modified: 2020-02-27 09:42:55 - Feat.: - Title: TV Markíza prinesie krátko po uzatvorení volebných miestností výsledky exkluzívneho exit pollu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 13:00