„Ťažké rozhodnutie vyplýva z náročných konzultácií s našimi partnermi a zákazníkmi a reflektuje na bezprecedentné spoločenské, zdravotné a ekonomické výzvy, ktorým v súčasnosti svet čelí. Za rozhodnutím je aj naša túžba odstrániť akúkoľvek neistotu v súvislosti s udeľovaním cien a udalostí pre našich partnerov. a zákazníkov," zareagovali usporiadatelia.
Už v tomto týždni viaceré globálne mediálne a reklamné agentúry pozastavili prihlášky, či dokonca účasť na rôznych festivaloch, vrátane najväčšieho festivalu kreativity v Cannes.
Philip Thomas, predseda Cannes Lions, povedal: „Cannes Lions vo svojom jadre bolo vždy o kreativite a Levoch. Uvedomujeme si, že tvorivá komunita musí čeliť iným výzvam a jednoducho nie je schopná predložiť práce, ktoré by zodpovedali stanoveným benchmarkom. Marketingový a kreatívny priemysel, a nielen ten, je v súčasnosti v chaose. Preto by sme týmto oznámením aspoň trošku radi prispeli k odstráneniu všetkých špekulácií o festivale v tomto roku."
Organizátori sa preto snažili urobiť rozhodnutie čo najskôr. Zatiaľ ešte neoznámili ako sa vysporiadajú s už predanými vstupenkami a zaplatenými poplatkami.
Termín národného kola súťaže Young Lions Slovakia sa rozhodli organizátori preložiť po vzore organizátorov najväčšieho kreatívneho festivalu. Podujatie sa rovnako prekladá na budúci rok.