Do 12. ročníka súťaže najlepších PR projektov na Slovensku PROKOP 2021 agentúry a zadávatelia registrovali historicky najvyšší počet prác - 191 projektov, čo je zvýšenie na úrovni 34 percent oproti predchádzajúcemu roku. Vo všetkých 17 súťažných kategóriách – v 8 doménových a 9 špeciálnych bude súťažiť v tomto ročníku až 42 prihlasovateľov, čo je viac o 11 percent ako v poslednom ročníku súťaže.
Najväčšie zastúpenie s počtom 21 projektov má nová špeciálna kategória Experience PR, ktorej cieľom je priniesť odkaz prostredníctvom zážitku a skúsenosti s produktom alebo značkou klienta. Patria sem inovatívne tlačové konferencie, podujatia pre interných alebo externých hostí, aktivity na festivaloch aj guerilla marketing.
„Teší nás, že každým rokom máme stále viac a viac prihlásených prác. Svedčí to o fakte, že komunikačné projekty, a to ako zo strany PR agentúr, zadávateľov (klientov), tak reklamnej, eventovej, či digitálnej oblasti je naozaj na mieste ukazovať. V PROKOPOVI nám ide o to, aby sme sa pochválili našou kvalitou, kreatívou, dôslednou prácou s obsahom, dátami a tiež, aby sa dostalo uznania tímom, ktoré za celou touto prácou stoja. Úspešnosť súťaže, deklarovaná počtom prihlásených prác, hovorí aj o našej dobrej manažérskej taktike a celkovom načasovaní,“ povedala Soňa Lexmanová, prezidentka APRSR.
Vyhlásenie výsledkov a slávnostný galavečer sa uskutoční 31. marca. O prácach bude rozhodovať dvadsať osobností PR branže a špecialistov. Porota je rozdelená na dve časti:
O prácach v doménových kategóriách bude rozhodovať:
Katarína Remiaš, predsedkyňa poroty, 1st CLASS AGENCY
Soňa Lexmanová, SKPR STRATEGIES
Boris Bukovský, Hugo Bach
Miroslava Jarošová, PR Konektor
Ľubica Turčanová, Black Apple·
Karol Wolf, Dynamic Relations 2000
Martin Mazag, PRime time
Juraj Caránek, Seesame Communication Experts
Marcela Yolka Udičová, Respect APP (za KRAS)
Jana Galera Matúšová, Dedoles (za zadávateľov)
O projektoch prihlásených v špeciálnych kategóriách rozhoduje porota v zložení:
Katarína Remiaš, predsedkyňa poroty, 1st CLASS AGENCY
Katarína Droppová, 10/10 Communications
Peter Chalmovský, AMI Communication
Roman Záhorec, Neopublic Porter Novelli
Martina Kolláriková, Grayling
Adam Bačkor, Get Like
Daniel Gajdoš, Casual
Ľudovít Tóth, Event 2 all
Matúš Kvas, Mannschaft, (za ADC)
Matej Valo, Elite Monday Lovers, (za ADMU)
„V tomto ročníku bude pre porotcov jednoduchšie to, že nebudú musieť posudzovať všetky projekty, ale iba projekty prihlásené do kategórií, v ktorých sú porotcami. Porotu sme rozdelili na dve časti po prvý krát. Hlavným dôvodom je, aby pri menšom počte hodnotených prác mali porotcovia dostatočný priestor a čas kvalitne sa venovať detailom prihlášok a posudzovaniu prihlásených prác. Prihlasovatelia si dali námahu s prihláškami a prílohami, preto je dôležité, aby sa porota venovala dôsledne každej práci a spoločnou diskusiou a následným anonymných hlasovaním vybrala a ocenila tie najlepšie slovenské PR kampane a práce v každej kategórii,“ zdôraznila Katarína Remiaš, predsedkyňa PROKOP poroty.
Porota bude hodnotiť všetky prihlásené projekty v troch kolách. V prvom veľmi zoširoka vylúči práce, ktoré do PR súťaže nepatria a vytvorí longlist. Ten na ďalší deň detailne prechádza a členovia poroty diskutujú o projektoch v jednotlivých kategóriách. Projekty, ktoré získajú nadpolovičný počet hlasov získavajú shortlist. Následne porota opäť diskutuje o shortlistových prácach a ešte intenzívnejšie posudzuje do akej miery napĺňajú projekty všeobecné hodnotiace kritériá, ako aj špecifiká rôznych kategórií. Porotcovia tieto projekty bodujú, a tie s najvyšším počtom bodov získavajú ocenenia. Porota sa môže rozhodnúť niektoré miesto neudeliť alebo naopak, rozdeliť viac cien v danej kategórii alebo dať mimoriadne ocenenie.
Počty prihlásených prác podľa kategórií: