V supermarketoch fínskeho obchodného reťazca HOK-Elanto nakupuje veľké množstvo ľudí. Na dôležitosť udržiavania bezpečného odstupu medzi ľuďmi pri pohybe medzi regálmi aj v rade pri pokladni sa preto rozhodol upozorniť aj pomocou reklamy.
V miestnych novinách Helsingin Sanomat uverejnil inzerciu, ktorá sa dá prečítať až z 1,5 metrovej vzdialenosti. Upozorňuje ňou ľudí, aby boli aj po uvoľňovaní opatrení prijatých v súvislosti s bojom proti koronavírusu naďalej opatrní a udržiavali medzi sebou vzájomný odstup.
Reklama z dielne agentúry TBWA/Helsinki je pri bežnom listovaní v novinách nečitateľná. Až z odstupu 1,5 metra sa zrnitosť stratí a čitateľ si môže prečítať text „Držať sa v bezpečí. S dostatočným odstupom“.
„Namiesto toho, aby sme to ľuďom povedali alebo ich to učili, sme chceli, aby si to sami zažili. Veríme, že tak v ľudoch zanecháme väčšiu emočnú stopu a viac si ich naše dôležité posolstvo zapamätá,“ uviedol kreatívny riaditeľ agentúry Joni Furstenborg. Myšlienka reklamy zaujala aj médiá a ďalej sa šírila tiež na sociálnych sieťach.