Minulý týždeň bola spustená výzva #StopHateforProfit, ktorej cieľom je znížiť príjmy z reklamy sociálnej siete facebook. Facebook je po spoločnosti Google druhým najväčším hráčom v digitálnom marketingu v USA a minulý rok vygeneroval z reklamy na celom svete 69,7 miliárd dolárov.
K bojkotu reklám na Zuckerbergovej platforme sa pridala aj prvá veľká značka The North Face.
Značka známa predajom outdoorového oblečenia zverejnila na Twitteri oznam, že končí s inzerovaním na facebooku ešte v piatok minulý týždeň.
We’re in. We’re Out @Facebook #StopHateForProfit
— The North Face (@thenorthface) June 19, 2020
Learn more: https://t.co/uAT7u7mjBG https://t.co/jVxTIH5ThQ
„North Face upúšťa od všetkých aktivít a platených kampaní na Facebooku, kým nebudú na tejto platforme zavedené striktnejšie postupy na odstránenie nenávistného obsahu a dezinformácií. Vieme, že už veľmi dlho robí škodlivá rasistická rétorika a dezinformácie svet nerovným a nebezpečným. Stojíme za organizáciou NAACP a ďalšími organizáciami, ktoré pracujú na #StopHateforProfit,“ uviedla firma v príspevku.
Záväzok spoločnosti North Face sa vzťahuje na reklamy na facebooku aj Instagrame, avšak pri Instagrame firma uviedla, že bude vytvárať aspoň organický obsah.
Vo vyhlásení spoločnosti Facebook pre CNN Business, Carolyn Everson- viceprezidentka Global Business Group Facebook, uviedla: „Veľmi rešpektujeme akékoľvek rozhodnutie značky a naďalej sa zameriavame na dôležitú prácu pri odstraňovaní nenávistných prejavov a poskytovaní kritických informácií.“
K bojkotu marketingu na facebooku sa o niekoľko hodín pripojil aj predajca outdoorového vybavenia REI. Po ňom nasledovala značka Patagonia, ktorá je známa svojou podporou enviromentálnych tém a udržateľnosťou.
Patagonia is proud to join the Stop Hate for Profit campaign. We will pull all ads on Facebook and Instagram, effective immediately, through at least the end of July, pending meaningful action from the social media giant.
— Patagonia (@patagonia) June 21, 2020
Ďalšie malé a stredné podniky sa rozhodli k iniciatíve pripojiť tým, že znížili výdavky na reklamu, alebo podnikli iné kroky s cieľom obmedziť množstvo inzercie na sociálnej sieti.
Výzvu na bojkotovanie modrej siete facebook spustila v minulosti aj aféra so spoločnosťou Cambridge Analytica. Kampaň #DeleteFacebook apelovala na zmazanie účtov používateľov zo sociálnej siete.