Napriek tomu, že od prvotného šoku v marci sa situácia pomaly vracia do normálu, na optimizme spotrebiteľov sa uvoľnenie opatrení prejavuje veľmi pozvoľna. V júni približne tretina znížila svoje výdavky. Vyplýva to z prieskumu agentúry MNFORCE v Bratislavskom kraji.
Hoci medzimesačne predaj tovaru dlhodobej spotreby stúpol, v porovnaní s českými spotrebiteľmi Bratislavčania stále odkladajú výdavky na autá a nehnuteľnosti. Až 60 percent domácností znížila v júni tiež útratu v nákupných centrách v porovnaní s dobou pred koronakrízou. Zo štyroch hlavných nákupných centier majú Eurovea a Aupark v júni trochu menší úbytok návštevníkov než Avion a Central.
Celkovo však optimizmus raste a takmer dve tretiny spotrebiteľov v Bratislave teraz očakáva, že ich ekonomická situácia nebude o šesť mesiacov horšia. Veľká väčšina domácností (84 percent) už neznižuje výdavky za potraviny a významne vyššie sú výdavky za reštaurácie a kaviarne v porovnaním so začiatkom krízy.
Monitorovanie domácností a porovnanie útraty za rôzne produktové kategórie realizovala agentúra MNFORCE na reprezentatívnej vzorke 300 respondentov v Moravskosliezskom a Bratislavskom kraji. Odpovede boli zbierané online dotazníkom v druhom júnovom týždni.


