StoryEditor

V Česku končí uznávaný šéf Škody, na Slovensku sa mení šéf marketingu

09.07.2020, 21:22
Autor:
(pš)(pš)
Šéf Bernhard Maier končí ku koncu júla. Na pozíciu šéfa marketingu sa vracia Roman Rajtár.

Škoda Auto oznámila, že jej šéf Bernhard Maier po takmer piatich rokoch končí ako šéf, ku koncu júla tohto roka zároveň odchádza z pozície predsedu predstavenstva. Jeho nástupca bude v súlade s českou legislatívou zvolený pri prvom zasadnutí predstavenstva spoločnosti Škoda Auto v auguste 2020, následne sa zverejní jeho meno.

Bernhard Maier svoju kariéru v automobilových spoločnostiach začal v roku 1988. Bol šéfom spoločnosti Porsche Deutschland GmbH,  neskôr sa stal členom predstavenstva spoločnosti Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG za oblasť predaja a marketingu.

V novembri 2015 bol Bernhard Maier povolaný do funkcie predsedu predstavenstva spoločnosti Škoda Auto. Zaslúžil sa o nové smerovanie automobilky ako elektromobilita, digitalizácia a konektivita.

Pod jeho vedením uviedla ŠKODA na trh modely KODIAQ, KAROQ, KAMIQ a SCALA a vyvinula model ENYAQ iV, ktorý je ako prvý model od začiatku vyvíjaný pre čisto elektrický pohon. Ďalej značka zvýšila dodávky vozidiel zákazníkom na približne 1,3 milióna vozidiel ročne a dosiahla rekordné hodnoty tržieb i prevádzkového zisku.

České médiá citujú nemecký denník Handelsblatt, podľa ktorého sa Maier stal „obeťou mocenských bojov" v zákulisí. Škoda totiž podľa jeho pôsobenia začala až príliš konkurovať kľúčovej značke Volkswagen, čím sa podľa nemeckého média stal Maier tŕňom v oku.

O jeho skúsenosti hovorí aj v poďakovaní predseda predstavenstva Volkswagen AG a predseda dozornej rady Škoda Auto Herbert Diess: „Bernhard Maier je jedným z najskúsenejších manažérov v koncerne Volkswagen. Vo funkcii predsedu predstavenstva spoločnosti Škoda Auto výrazne prispel k ďalšiemu vyprofilovaniu značky. Roky, ktoré strávil v spoločnosti Škoda Auto, patria medzi tie najúspešnejšie v celej 125 ročnej histórii automobilky. Za to, aj za takmer dve desiatky mimoriadne úspešných rokov, najprv v spoločnosti Porsche a potom v Škoda Auto, Bernhardovi Maierovi ďakujem.“

Zmena sa deje aj na pozícii šéfa marketingu na Slovensku. Z českej centrály sa na pozíciu riaditeľa marketingu slovenskej dcéry Škody Auto vracia Roman Rajtár, ktorý na pozícii strieda Jana Steyera. Steyer v tejto funkcii pôsobil tri a pol roka, ale zo spoločnosti Škoda neodchádza. Posilní predajný tím v Mladej Boleslavi, kde prevezme vedenie predajného regiónu zodpovedného za Áziu, Blízky východ a Latinskú Ameriku.

Roman Rajtár bude zodpovedný za marketingovú komunikáciu značky, sponzoring a eventy, ako aj realizáciu strategických a obchodných cieľov značky.

archív

​Roman Rajtár pôsobil od roku 2013 v pozícii PR manažéra Škoda Auto Slovensko. V roku 2018 sa presunul do centrály spoločnosti v Českej republike, kde pracoval ako koordinátor globálnej stratégie a kontentu značky na oddelení medzinárodného marketingu. Na starosti mal rozvoj a implementáciu globálnej stratégie značky, korporátnej identity a dizajnu. Zároveň zastrešoval projekty podporujúce vnímanie a rast imidžu značky, ako aj medzinárodných brand kampaní či stratégiu komunikácie elektromobility, vrátane globálnej komunikačnej kampane.

01 - Modified: 2023-06-27 09:25:22 - Feat.: - Title: Komunikačné oddelenie v spoločnosti Škoda Auto povedie Tom Drechsler 02 - Modified: 2022-09-02 17:31:21 - Feat.: - Title: Škodovka sa po 30 rokoch mení. Automobilka predstavila nové logo aj vizuálnu identitu 03 - Modified: 2022-04-26 04:32:12 - Feat.: - Title: Zmena vo vedení komunikácie v spoločnosti ŠKODA AUTO 04 - Modified: 2021-10-08 07:31:34 - Feat.: - Title: Alza doručuje do kufrov áut 05 - Modified: 2020-07-22 11:40:07 - Feat.: - Title: Personálne zmeny v Škode pokračujú, končí šéf českého zastúpenia
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 08:16