Tím festivalu Pohoda pripravil tento rok pre svojich fanúšikov virtuálny formát Pohoda in the Air a opäť si pripísal prvenstvo, hoci sa na ňom zúčastnili len štyria návštevníci. S tromi dňami živých prenosov sa stal najväčším streamovaným festivalom v Európe. Ako prebiehala jeho realizácia, hovorí Peter Ridzoň, šéf agentúry A3.boot, ktorá produkčne celý projekt zastrešila.
S: Ako dlho trvala príprava festivalu Pohoda in the Air?
Celá príprava trvala približne dva mesiace. Na začiatku bola vízia, ktorú bolo potrebné pretransformovať na realitu. Nádherný dramaturgický koncept so sebou priniesol veľmi veľa technických a produkčných otázok, čakalo sa na kapely, ktoré museli potvrdiť účasť a vytvoriť svoje nové koncepty.
S: Ako vznikli idea a koncept nového formátu Pohody?
Autorom idey Pohoda in the Air bol Michal Kaščák. Cieľom bolo, aby neostalo ticho v období, keď býva okolo Pohody každý rok najviac rušno, v médiách aj na internete. Za nápadom sú roky festivalového života, pobehaného sveta a skúseností, plus Mišova nekonečná rozhľadenosť. Mišo je festivalový vizionár, ktorého videnie festivalového umenia vysoko prekračuje bežné hranice a je na svetovej úrovni. Celý tím Pohody však tvoria ľudia, ktorí sa stále zlepšujú, kreujú, snažia sa dostať k svojim fanúšikom.
S: Kedy začali rozmýšľať nad inou alternatívou festivalu?
Len čo sa zaviedli obmedzenia pre organizáciu hromadných akcií. Pohoda má svojich fanúšikov, divákov a tiež klientov a sponzorov, čo sú dve hlavné skupiny, ktorým treba niečo ponúknuť. Očakávajú to. Prvoradá je však vízia. Keď je o nej presvedčený tvorivý tím, potom jej uveria úplne všetci.
Zostáva vám 85% na dočítanie.