archív B.S.
StoryEditor

Barbora Senčáková: Content marketing je nedocenený. Veľa firiem mu stále nepripisuje dôležitosť

07.08.2020, 08:00
Autor:
pzpz
Predstavujeme talenty z brandže.

.V letnej edícii PR talentov spravíme dnes výnimku, priestor dostala Barbora Senčáková z Content agency.

 Barbora sa na úvod predstavuje sama: „Moje meno je Barbora Senčáková a už takmer dva roky som členom tímu boutique content marketing house Content agency ako content marketing stratég. Mojou úlohou je vytváranie krátkodobých a dlhodobých content & influencer marketingových stratégií pre klientov pôsobiacich v strednej Európe, plánovanie a meranie úspešnosti kampaní a organizovanie eventov a tailormade projektov na Slovensku a v Českej Republike. Tento rok som úspešne ukončila inžinierske štúdium a momentálne som už v plnom full-time pracovnom nasadení.“

Čo momentálne prežívate? 
Ďakujem za opýtanie, mám sa super. Minulé roky v tomto období som si zvyčajne vychutnávala slnko, more, oddychovala a načerpávala novú energiu, no keďže momentálne je cestovanie rizikové, fungujem celé leto v plnom pracovnom nasadení.

Zaujímavá skúsenosť, ktorú ste zažili v prvej polovici roka?
Zaujímavá, aj keď nie veľmi príjemná skúsenosť bola snáď pre nás všetkých pandémia, ktorá v mnohých smeroch ovplyvnila naše životy. Zmeniť spôsob fungovania v podstate zo dňa na deň v rôznych oblastiach života a prispôsobiť sa situácii, bolo pre mňa v mnohom inšpirujúce. Pandémia však naše fungovanie v Content agency nijako výrazne neovplyvnila. S klientmi sme aj naďalej pokračovali v rozbehnutých kampaniach a komunikovali v podstate tak, ako pred tým, telefonicky alebo mailom. Osobné stretnutia sme však boli nútení odložil na neskôr. V každom prípade si myslím, že sme to dôstojne zvládli. Dokonca sa nám podarilo získať aj nových klientov a pomáhame už aj značkám ako Factcool, EMPIK FOTO či UPC.

Zmenila vám pandémia dôležitý plán, alebo krok v živote, na ktorý ste sa chystali?
Najdôležitejším cieľom v mojom živote počas obdobia pandémie bolo úspešne ukončiť vysokoškolské štúdium na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Táto výnimočná situácia preto prirodzene zasiahla aj do tohto procesu a určité zmeny v spôsobe, akým to prebiehalo, som, samozrejme, pocítila aj ja.

Čo najdôležitejšie si plánujete v druhej polovici 2020?
Tých plánov je viac. Ten pre mňa najvýraznejší sa týka skôr môjho súkromia. Už dlhšiu dobu pracujem na tom, aby som sa mohla úplne osamostatniť. Preto pevne verím, že sa mi to konečne podarí  a presťahujem sa do môjho prvého vlastného bytu.

Ako podľa vás zmenila pandémia fungovanie influencer marketingu? Ktoré princípy zostali rovnaké a ktoré sa naopak zmenili?
Aj napriek tomu, že pandémia narušila marketingové plány mnohým firmám, influenceri zažívali svoju chvíľu. Ľudia trávili celé dni vo svojich domovoch a dlhé chvíle si krátili prevažne na internete a sociálnych sieťach. Potreba publikovania konzistentného obsahu bola v tomto prípade kľúčová. Výraznou zmenou bola adaptácia samotného obsahu a aktuálnosť. Preto ste namiesto profi nastylovaných fotiek či videí často na Instagrame našli fotky na iPhone z obývačky, TikTok zo záhrady, či video recept z kuchyne. Najväčšou výzvou nielen pre firmy, ale aj pre samotných influencerov, bolo však prehodnotiť spôsob akým komunikujú a čo je v tejto situácii vhodné. Sila influencer marketingu je veľká, treba ju vedieť správne využiť a preto bolo množstvo z nich nútených komunikovať otázku spoločenskej zodpovednosti, na čo doteraz neboli zvyknutí.

Ako je na tom úroveň content marketingu na slovenskom trhu?
S pojmom content marketing sa väčšina z nás už pravdepodobne stretla, dnes je počuť z každej strany. Z našej skúsenosti ho klienti implementujú do svojich marketingových stratégií a aktivít čoraz viac a zastrešujú si ho sami in-house alebo na to využívajú obsahové agentúry, akou je aj tá naša. Aj napriek tomu však máme v Content agency pocit, že je často nedocenený a veľa firiem mu stále nepripisuje veľkú dôležitosť.

Množstvo klientov odrádza fakt, že najmä v prvej fáze je nutné doňho investovať viac času a energie. Nemyslím tým financie. Kľúčový je kvalitný a hodnotný obsah, ktorý by mal byť v prvom rade konzistentný. Mal by sa odlišovať, mať pridanú hodnotu a ponúkať čokoľvek navyše v porovnaní s konkurenciou. Tiež by mal byť ľuďom nápomocný, aby sa k nemu radi vracali a vyhľadávali ho. Avšak tí, ktorí si obsahový marketing už skúsili na vlastnej koži, prešli si prvou fázou, majú zosynchornizovaný tím a procesy, mu ostávajú verní a prináša prvé ovocie.

Ako rada trávite čas, keď nepracujete?
Najefektívnejší spôsob, ako vypnúť hlavu, je pre mňa šport. V poslednom období som však objavila novú a musím povedať, že naozaj veľmi príjemnú aktivitu ako prísť na nové myšlienky, a tou je maľovanie.  

Čokoľvek, čo rada sledujete alebo vás inšpiruje?
Musím sa priznať, že v poslednej dobe ma najviac inšpiruje môj priateľ. Jeho cieľavedomosť, odhodlanie a perfektný time manažment sú niečím, čo ma motivuje, ťahá vpred a núti niektoré spôsoby môjho fungovania optimalizovať :).

Cestovateľské okienko (čokoľvek spojené s vašimi cestovateľskými zážitkami). Ako inak trávite leto?
Raz v rámci fotenia reklamnej kampane som sa celé dva dni prechádzala uličkami Monaka v svadobných šatách a prijímala gratulácie od čínskych turistov. Vznikali z toho skutočne vtipné situácie :). Za normálnych okolností trávim leto štandardne so svojimi blízkymi a priateľmi pri mori alebo v horách.

Ktorá zahraničná a slovenská práca bola podľa vás najlepšia a prečo?
Čo sa týka slovenskej práce, osobne sa mi páči nový avatar Tatra Banky. Neraz sme sa o tomto prístupe v agentúre rozprávali, len sme, žiaľ, zatiaľ nezastupovali značku, ktorej by sa tento typ nadčasovej a na mieru vytvorenej persóny hodil :). Je to prvá lastovička a podľa mňa ďalšie čoskoro priletia.

​Zo zahraničných prác sa mi páčia najviac tie, ktoré využívajú iný, netradičný prístup k influencer marketingu a neboja sa riskovať. Príkladom môže byť napríklad spolupráca Chrissy Teigen a kozmetickej značky BECCA Cosmetics, kedy sa jej publikum priamo zúčastňovalo na vývoji a tvorbe nového produktu, ktorý infuencerka propagovala v štádiu, kedy ešte neexistoval.

Ktorá kritika vás v živote výrazne posunula vpred?
Pravdu povediac, žiadna kritika mi nie je celkom príjemná, no v každom prípade ma tá konštruktívna dokáže posunúť vpred. Aj keď viem, znie to ako klišé. Pomáha mi však rozšíriť si obzory a pozerať sa na veci z úplne iných uhlov, preto je vo finále veľmi prínosná.

Keby ste nemuseli spať, ako by ste trávili tento čas?
Aj keby som čas, ktorý venujem za normálnych okolností spánku, vedela tráviť rôznymi aktivitami, jednoznačne zo všetkých najradšej by som čítala. A určite veľa, keďže môj nočný stolík je plný kníh, na ktoré som si doteraz nenašla čas.

Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali? Existujú duchovia? :D

Aká je vaša obľúbená spomienka spojená so zamestnaním?
Každá spomienka na naše mini agentúrne teambuildingy, ktoré zahŕňali príjemnú večeru a veeeľa dobrého jedla.

 

01 - Modified: 2020-07-30 20:46:30 - Feat.: 0 - Title: Daniela Detriková: V online prostredí sa nenachádza každá cieľová skupina 02 - Modified: 2020-07-24 06:25:06 - Feat.: 0 - Title: Zlatica Baltazarovičová: Podstata zostáva stále rovnaká. Treba rozumieť našej práci, médiám a nerezignovať na invenciu 03 - Modified: 2020-07-10 06:06:14 - Feat.: 0 - Title: Lucia Ballayová: Online je veľkým prínosom, ale zbytočne nás ochudobňuje 04 - Modified: 2020-07-17 08:27:30 - Feat.: 0 - Title: Michala Očenášová: Médiá sú améba. Vždy sa dokázali prispôsobiť dobe
01 - Modified: 2020-08-28 06:22:58 - Feat.: - Title: Martin Szabó: Páči sa mi práca s ilustráciou, ktorá nie je prvoplánová 02 - Modified: 2020-08-14 07:59:58 - Feat.: - Title: Roman Lončík: Pandémia bola studenou sprchou pre všetkých 03 - Modified: 2020-07-30 20:46:30 - Feat.: - Title: Daniela Detriková: V online prostredí sa nenachádza každá cieľová skupina 04 - Modified: 2020-07-24 06:25:06 - Feat.: - Title: Zlatica Baltazarovičová: Podstata zostáva stále rovnaká. Treba rozumieť našej práci, médiám a nerezignovať na invenciu 05 - Modified: 2020-07-17 08:27:30 - Feat.: - Title: Michala Očenášová: Médiá sú améba. Vždy sa dokázali prispôsobiť dobe
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. apríl 2024 22:26