Novú aplikáciu Horská záchranná služba, ktorej generálnym partnerom je poisťovňa Generali, využíva už viac ako 32 900 používateľov. Záchranárska aplikácia tak už aktívne pomáha turistom na slovenských horách. Vďaka nej záchranári pomohli aj zranenej turistike, ktorá sa pre slabý signál nedokázala spojiť so záchranármi tradičným spôsobom.
Aplikáciu Horská záchranná služba (HZS) si je možné stiahnuť v App Store aj Google Play od 20. júla tohto roka. Za ten čas si ju už stiahli tisícky nových používateľov. „Novú aplikáciu si za uplynulé dva týždne stiahlo viac ako 10 100 ľudí prostredníctvom Apple Store a Google Play. Celkový počet používateľov aplikácie, vrátane tých, ktorí si aktualizovali staršiu verziu na novú, je viac ako 32 900,“ hovorí Filip Maleňák, riaditeľ spoločnosti Medical Information Technologies, ktorý aplikáciu Horská záchranná služba vyvíjal.
„Od spustenia novej aplikácie HZS si takto pomoc privolalo už niekoľko ľudí. Išlo prevažne o prípady úrazov – zlomenina členka, luxácia ramena, zlomená noha, pričom v jednom prípade sa podarilo vďaka aplikácii zabrániť zbytočnému výjazdu našich záchranárov, čo je pre nás mimoriadne podstatné,“ približuje Jozef Janiga, riaditeľ Horskej záchrannej služby.
Aplikácia pomohla privolať pomoc aj slovenským turistom, ktorí sa 23. júla ocitli na horách v núdzi: Recenzia aplikácie v AppStore: „Kamošku so zlomenou nohou dnes vďaka tejto appke vyzdvihol vrtuľník v doline, kde nebol ani len náznak signálu komerčných operátorov, takže sa nedalo volať nikam. Poslala núdzové volanie a vrtuľník aj s pomocou dorazil. Ďakujem. Dnes nás zachránila.“ Podobne tomu bolo aj v ďalšom prípade, kedy operačné stredisko Horskej záchrannej služby dostalo tiesňovú správu o tom, že jeden z turistov si vyvrtol nohu a nemôže sa hýbať. Pomocou aplikácie boli okamžite lokalizovaní a Horská záchranná služba poslala do terénu svojich záchranárov.
„Sme hrdí na to, že sme mohli podporiť vznik záchranárskej aplikácie, ktorá už od prvých dní jej spustenia aktívne pomáha ľuďom v núdzi a zachraňuje životy. Lepší pocit zadosťučinenia sme už ani nemohli dostať. Som rád, že takýmto užitočným spôsobom napĺňame našu víziu celoživotného partnera,“ hovorí predseda predstavenstva a generálny riaditeľ poisťovne Generali Juraj Jurčík.
Záujem je aj o funkciu Kniha vychádzok a túr, ktorá je technologickou novinkou na poli záchranárskych aplikácií v celej Európskej únii. „Do Knihy vychádzok a túr svoj výlet v rámci aplikácie zaznamenalo už 492 ľudí. Našťastie, všetci sa do plánovaných cieľov vrátili bezpečne a včas, a tak nepotrebovali pomoc záchranárov,“ vysvetľuje Jozef Janiga.
Okrem privolania pomoci a zaznamenania svojej túry upozorňuje aplikácia svojich používateľov taktiež na náhle zmeny počasia. Takáto správa bola za uplynulé dva týždne vydaná jedna a zobrazilo si ju viac ako 9000 používateľov aplikácie.