archív
StoryEditor

Zdenka Huňady: Komplexnosť a dynamika dokážu v jednu chvíľu nabudiť, ale rovnako tak sú niekedy aj únavné

31.08.2020, 09:45
Autor:
pzpz
Predstavujeme hovorkyňu Plzeňského Prazdroja.

Stratégie sa rozhodli predstavovať hovorcov známych spoločností. V júnovom vydaní magazínu sme venovali priestor Zdenke Huňady.

Zdenka Huňady má v Plzeňskom Prazdroji Slovensko na starosti primárne externú korporátnu komunikáciu. Má dlhoročné skúsenosti v oblasti PR, v internej a marketingovej komunikácii z viacerých firiem ako Microsoft, startup Diagnose.me či Dr.Max, ale aj z médií – agentúra TASR.

S: Čo bolo pre vás najväčšou výzvou, keď ste nastupovali na aktuálnu pozíciu?

Bola som hodená rovno do vody, do centra diania. Najťažšie bolo asi čo najrýchlejšie sa zorientovať v spleti nových skratiek a pojmov. Tiež nebolo úplne jednoduché mať hneď prehľad o tom, čo kto v rámci firmy zastrešuje. Pomohla mi však ochota a trpezlivosť kolegov na Slovensku aj v Česku, veľmi si to vážim.

S: Na čo z toho, čo sa vám pracovne podarilo zrealizovať, ste najviac hrdá?

Asi by som sa neupínala na jeden úspech. Doba je rýchla a v oblasti médií sú dnešné informácie už staré a včerajšie dávno zabudnuté. Stále však platí, že cítim kúsok hrdosti a zadosťučinenia, keď sa nám podarí sprostredkovať nejakú zaujímavú tému. Fungovalo to aj počas koronakrízy a bolo pozoruhodné, ako rýchlo sme sa vedeli v rámci tímu komunikácie na situáciu adaptovať.

S: Aké odporúčanie by ste dali začiatočníkovi na vašej pozícii?

Kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie :) Pozícia hovorcu zasahuje takmer do každej oblasti spoločnosti, je určite výhodou, ak má človek oči a uši stále otvorené.

S: Čo vás na vašej práci najviac baví?

Predsa pivo :) Je to nápoj, ktorý v správnom množstve spája ľudí a prináša pozitívne emócie a dá sa o ňom aj pri ňom dlho rozprávať. A okrem toho rôznorodosť tém a ľudí, s ktorými človek denne príde do kontaktu. Niekedy sa stretávam s otázkou, či ako hovorkyňa čakám celý deň na to, kým sa ozve nejaký novinár. Tu sa musím vždy pousmiať, keďže práca na komunikačnom oddelení je oveľa komplexnejšia a človek v podstate nikdy neodchádzadomov s „čistým stolom“.

S: A čo, naopak, najmenej?

Komplexnosť a dynamika dokážu v jednu chvíľu nabudiť, ale rovnako tak sú niekedy aj únavné. Chcela by som si niekedy povedať hotovo a počas voľných dní s úplným pokojom v duši prestať pozerať e-maily. Poznám kolegov z branže, ktorí si do mailov počas dovolenky už ani nenastavujú automatické odpovede.

S: Čím sa riadite a čo je najdôležitejšie v prípade krízovej komunikácie?

Reagovať čím skôr a čo najrýchlejšie získať ucelený obraz o situácii. Následne komunikovať otvorene a transparentne a nebáť sa priznať pochybenie.

S: Aký je rozdiel medzi B2B a B2C komunikáciou vo vašom segmente?

Pri nápojoch a špeciálne alko segmente je rozmer medzi oboma typmi komunikácie pomerne značný. V B2B sa zameriavame predovšetkým na témy súvisiace so spoluprácou s našimi zákazníkmi v oblasti obchodných reťazcov, v B2C sa primárne snažíme vzdelávať spotrebiteľov o pivnej kultúre, kvalite a hodnote pivného zážitku a o všetkom, čo s tým súvisí. Veľkou témou v tejto oblasti je aj udržateľnosť, ktorá tvorí jeden z pilierov komunikácie.

S: Aké sú spoločné črty B2B a B2C komunikácie vo vašom segmente?

Pre oba segmenty je spoločná práve téma pivnej kultúry, ktorú sa Prazdroj na Slovensku snaží rozvíjať. Či už v podnikoch, kde sa debata točí najmä okolo čapovania a správnej starostlivosti o pivo, tak v obchodných reťazcoch, kde sa bavíme napríklad o tom, ako prehľadne sú usporiadané pivné uličky a akou cestou a s akým pocitom nájdete svoje obľúbené pivko.

S: Manažérske pravidlo, ktorým sa riadite? A platilo aj v čase koronakrízy?

Asi to nie je úplne manažérske pravidlo, ale v čase koronakrízy platilo určite dvojnásobne – keep on swimming.

S: Čo by ste povedali o Slovensku vo svete?

Počas polročného cestovania po Ázii s manželom som často vysvetľovala, že aj keď je Slovensko počtom obyvateľov menšie ako priemerné čínske mesto, máme na tej malej ploche pokope nádhernú prírodu, hory, jaskyne, jazerá, ale aj rozprávkové hrady a zámky a malebné mestá. To mnohých nesmierne fascinovalo, že máme na takom malom mieste všetko okrem mora. Len si to neuvedomujeme.

S: Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?

Tak už to konečne rozlúsknime. Čo bolo skôr, vajce alebo sliepka? :)

01 - Modified: 2020-08-25 07:27:33 - Feat.: 0 - Title: Silvia Nosková Illášová: Snažím sa predvídať a plánovať do takej miery, ako je to možné 02 - Modified: 2020-03-04 15:26:38 - Feat.: 0 - Title: Tereza Molnár: Telco sektor je celkom rýchla horská dráha 03 - Modified: 2020-02-20 08:05:33 - Feat.: 0 - Title: Tomáš Bezák: Výzvou je prispievať k reputácii značky, tá sa totiž buduje dlho 04 - Modified: 2020-03-11 09:10:40 - Feat.: 0 - Title: Plzeňský Prazdroj má novú riaditeľku firemných vzťahov a komunikácie 05 - Modified: 2020-03-12 13:55:15 - Feat.: 0 - Title: Plzeňský Prazdroj rozširuje portfólio. Predstavil novinku Šariš IPA naša 06 - Modified: 2020-06-17 06:40:42 - Feat.: 0 - Title: Plzeňský Prazdroj: Roztočte s nami Slovensko!
01 - Modified: 2021-11-12 17:21:24 - Feat.: - Title: Marián Leško skončil ako poradca prezidentky. Vracia sa do relácie Sedem 02 - Modified: 2021-10-07 08:03:15 - Feat.: - Title: Najvyšší správny súd má svojho prvého hovorcu 03 - Modified: 2021-06-24 06:57:53 - Feat.: - Title: Birell predstavil dve nové nealkoholické pivá 04 - Modified: 2021-06-10 16:08:55 - Feat.: - Title: Minister Matovič má hovorkyňu. Stala sa ňou dlhoročná novinárka z TA3 05 - Modified: 2021-06-01 13:43:28 - Feat.: - Title: Premiér Eduard Heger má hovorkyňu. Do funkcie oficiálne nastúpila Ľubica Janíková
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 10:35