Reuters
StoryEditor

Majiteľ TikToku pri predaji aktivít v USA asi nestihne termín

11.09.2020, 09:00
Autor:
ČTKČTK
O aplikáciu majú naďalej záujem firmy Microsoft a Oracle.

Čínska spoločnosť ByteDance zrejme nesplní lehotu na predaj svojej aplikácie TikTok, ktorú do 20. septembra stanovil americký prezident Donald Trump. Vyjednávanie sa záujemcom, ktorými sú napríklad Microsoft či Oracle komplikuje obmedzením vývozu umelej inteligencie, ktoré ku koncu augusta zaviedlo čínske ministerstvo obchodu. Informovala o tom agentúra Bloomberg s odvolaním sa na oboznámené zdroje.

Trump v polovici augusta nariadil, aby aktivity TikToku v Spojených štátoch spoločnosť ByteDance do 90 dní predala. Ak sa tak nestane, chce tieto aktivity zakázať. Americký prezident boj proti TikToku zdôvodňuje obavami, že čínske vlastníctvo firmy predstavuje riziko pre národnú bezpečnosť, pretože čínska vláda tak podľa neho môže získavať informácie o amerických občanoch.

Prípadná dohoda medzi spoločnosťou ByteDance a kupcom aplikácie TikTok musí prejsť po čínskom obmedzení vývozu umelej inteligencie kontrolou tamojších regulačných úradov, ktoré detailne prejdú jej technické a finančné aspekty. Podľa jedného zo zdrojov nebude táto hĺbková kontrola krátka.

Microsoft a Oracle o kúpe amerických aktivít TikToku aj po regulačnom zásahu Pekingu ďalej stoja, uviedli zdroje agentúry Bloomberg. Záujemcovia ByteDance požiadali, aby bol Peking ohľadom nových opatrení transparentný.

Obe strany by rady Bielemu domu predbežnú dohodu predložili do konca mesiaca. Urobiť tak ale môžu až po jej schválení Pekingom. Je tiež možné, že čínska spoločnosť od predaja odstúpi, pretože pre ňu nebude možné vyhovieť americkej a čínskej vláde, záujemcom aj akcionárom, napísal Bloomberg.

01 - Modified: 2020-08-27 06:27:12 - Feat.: 0 - Title: Šéf TikToku odchádza z firmy po necelých troch mesiacoch 02 - Modified: 2020-08-27 06:59:06 - Feat.: 0 - Title: Šéf aplikácie TikTok, ktorej hrozí zákaz v USA, odchádza z funkcie 03 - Modified: 2020-09-03 11:56:49 - Feat.: 0 - Title: Konkurovať TikToku chce aj Google. Prináša svoju verziu krátkych videí 04 - Modified: 2020-08-05 06:45:27 - Feat.: 0 - Title: Microsoft má jedinečnú príležitosť vstúpiť do sveta sociálnych médií 05 - Modified: 2020-08-06 08:43:14 - Feat.: 0 - Title: Microsoft by mohol za TikTok zaplatiť až 30 miliárd dolárov 06 - Modified: 2020-08-19 19:41:13 - Feat.: 0 - Title: Tik Tok – hrozba pre USA
01 - Modified: 2023-07-13 11:23:22 - Feat.: - Title: Po mileniáloch tu máme prvú „digital-native“ generáciu. Ako marketingovo zaujať GEN Z? 02 - Modified: 2023-06-14 12:26:54 - Feat.: - Title: Poznáme najhodnotnejšie značky sveta. Víťaz rebríčka je rovnaký ako vlani 03 - Modified: 2023-05-02 08:55:35 - Feat.: - Title: Influencerka Lady Zika hovorí na sieťach o viere v Boha. Podľa sledujúcich šíri nenávisť a homofóbiu 04 - Modified: 2023-05-08 19:59:19 - Feat.: - Title: TikTok môže byť pre firmy tikajúca bomba. Pomáha značkám alebo ohrozuje ich reputáciu? 05 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 01:37