StoryEditor

V lete športujú dve tretiny Slovákov. Obľubujú hlavne cyklistiku a turistiku

15.09.2020, 10:45
Autor:
redred
Vyplýva to z prieskumu Go4insight.

Masové rekreačné športovanie sa stalo výrazným prvkom životného štýlu obyvateľov Slovenska. Aspoň raz za mesiac sa nejakej športovej aktivite v lete venujú dve tretiny obyvateľstva. Najobľúbenejšími letnými športami sú cyklistika, turistika a plávanie. Vyplýva to z prieskumu agentúry Go4insight realizovanom na prelome júla a augusta 2020.    

Športujú dve tretiny Slovenska

Nejakej športovej aktivite sa aspoň raz za týždeň venuje viac ako polovica obyvateľov Slovenska (52 percent). Ak by sme definíciu športovania rozšírili na vykonávanie nejakej športovej aktivity vo frekvencii aspoň raz za mesiac, počet športujúcich by sa rozšíril na dve tretiny populácie (68 percent). Platí pritom, že o niečo častejšie aj intenzívnejšie športujú muži ako ženy.

Športová aktivita veľmi súvisí s vekom. Je pochopiteľné, že najviac športujú najmladšie ročníky. V kategórii mladých ľudí vo veku 15 - 24 rokov športuje aspoň raz mesačne viac ako 90 percent tejto skupiny. S rastúcim vekom postupne klesá športová aktivita. Mladších dospelých, ktorí športujú aspoň raz mesačne je 82 percent. Športujúcich ľudí v strednom veku sú dve tretiny (65 percent). Ľudia v dôchodkovom veku sa športu venujú najmenej intenzívne. Aspoň raz za mesiac športuje 41 percent z nich.     

Go4insight

Aké športy máme na Slovensku radi?

Najobľúbenejším letným športom obyvateľov Slovenska je cyklistika. Počas letného obdobia aspoň raz za mesiac sadne na bicykel 41 percent obyvateľov. Na týždennej báze sa cyklistike venuje až 28 percent Slovákov. Popularita cyklistiky je vysoká aj kvôli tomu, že bicykel je, okrem športovej aktivity, možné využívať aj ako dopravný prostriedok.

Ďalším športom, ktorý v letných mesiacoch obľubuje veľká časť obyvateľstva, je turistika. Aspoň raz za mesiac sa do hôr vyberie 40 percent a na týždennej báze 16 percent obyvateľov Slovenska.

Tretím najmasovejším športom v lete je plávanie. Aspoň raz za týždeň pláva 15 percent populácie. Na mesačnej báze je to o niečo menej ako tretina obyvateľov Slovenska.

Go4insight

Ďalším populárnym športom, ktorému sa venuje veľká časť Slovákov, je fitness resp. posilňovanie. Venuje sa mu šestina (17 percent) populácie Slovenska. Tento šport má veľmi silné jadro fanúšikov, ktorí sa mu venujú aspoň raz za týždeň (13 percent).

Beh resp. jogging má základňu vo veľkosti 12 percent slovenskej populácie.  Na týždennej báze chodí behať približne 8% Slovákov. Hranicu 10 percent  športovcov v populácii dosiahol ešte futbal.

Mužov a ženy bavia rôzne športy

Muži a ženy majú, čo sa týka obľúbenosti športov,  spravidla rôzne preferencie. Spomedzi TOP12 športov sú najviac obľúbenými „ženskými športami“  in-line korčuľovanie, tanec, ale hlavne joga, ktorej sa venuje 5 krát toľko žien ako mužov.

Go4insight

Na druhej strane, muži o niečo viac preferujú cyklistiku, posilňovanie alebo tenis. Najväčší rozdiel v športovaní medzi mužmi a ženami je však vo futbale. Počet mužov, ktorí hrávajú futbal, je osem krát taký vysoký ako počet žien – rekreačných hráčok futbalu.

Naopak, medzi mužmi a ženami sú len malé rozdiely v intenzite športovania v športoch ako turistika, nordic walking, plávanie alebo beh.
  Go4insight

Ako športujú mladší a starší?

Preferencia športov, ktorým sa rekreačným spôsobom venujú obyvatelia Slovenska, závisí aj od veku športovca. Prakticky všetkým sledovaným športom sa venujú mladší výrazne častejšie (a vo väčších počtoch) ako staršie obyvateľstvo.

Typickým športom mladých je posilňovanie, joga ale najmä in-line korčuľovanie. V týchto športoch je  aktivita mladých ľudí niekoľko násobne vyššia ako v prípade starších ľudí. Starší ľudia nadpriemerne preferujú turistiku, cyklistiku ale aj plávanie. Ale aj týmto športom sa mladší ľudia venujú intenzívnejšie ako starší ľudia.

Jediným spomedzi TOP12 letných športov, ktorý je obľúbenejší u starších ako u mladších, je nordic walking. Nordic walking-u sa venuje len 3 percentá mladých ľudí  ale až 9 percent dôchodcov.  

01 - Modified: 2024-01-11 12:03:21 - Feat.: - Title: Vianočné reklamy 2023: Opäť bodovala Kofola s prasiatkom, najkontroverznejší bol Telekom 02 - Modified: 2023-03-01 11:41:27 - Feat.: - Title: Vidíme veľký tlak na rýchlosť a agilitu prieskumov, klientov zaujíma hlavne zákaznícka skúsenosť 03 - Modified: 2022-08-08 08:41:45 - Feat.: - Title: Ako osloviť mladých? Tak ako to robia tieto značky 04 - Modified: 2022-07-08 05:37:03 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktorá reklama je najotravnejšia? Napríklad outdoor to nie je 05 - Modified: 2022-06-29 11:57:45 - Feat.: - Title: Intenzita využívania sociálnych sietí na Slovensku rastie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 20:09