Americké televízne ceny Emmy oceňujú aj reklamy, ktoré sa objavia na televíznych obrazovkách. Ceremoniál sa tak tento rok de facto konal na 130 miestach v desiatke krajín. K moderátorovi Jimmymu Kimmelovi sa v prázdnom Staples Centre v Los Angeles pridalo len niekoľko hostí odovzdávajúcich trofeje oceneným, ktorí sa k šou pripájali videoprenosom.
Slávnostné vyhlásenie prinieslo víťazstvo aj reklame s názvom Back to School Essentials od agentúry BBDO New York.
Reklama, ktorá ovládla kategóriu Public Service Announcement, bola súčasťou kampane neziskovej organizácie Sandy Hook Promise venujúcej sa násiliu, zbraniam a šikanovaniu na školách.
Na prvý pohľad milý spot, v ktorom žiaci zdôrazňujú dôležitosť jednotlivých predmetov, ktoré využívajú v škole sa zvrtne na hororový scenár. K zvratu príde, keď na chodbe v škole počuť výstrely a z každodenným predmetov sa stávajú také, ktoré môžu v akútnom prípadne možno aj zachrániť život.
Reklama bola portálom Adweek zaradená medzi top 25 najlepších reklám roku 2019 a umiestnila sa na deviatej priečke.
V roku 2016 predstavila organizácia kampaň Evan, ktorá ukazuje príbeh mladých zaľúbencov. Na konci „deja“ ale všetci pochopia, že ide vlastne aj o iný príbeh. Popri tom, čo sa pozeráme na Evana, sa v pozadí niekoľkokrát objaví chlapec, ktorý naznačuje, že nemá problém s narábaním so zbraňou. Dva roky po tomto spote sa organizácia pokúšala priniesť zaujímavé spoty, avšak taká popularita, ako v roku 2016 sa im nedostala.