StoryEditor

Kašli na swipovanie, hovorí GoGo v novej kampani Telekomu

01.10.2020, 11:07
Autor:
redred
Kampaň pripravili agentúry MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s Casual a Wavemaker.

Digitalizácia je tu a Slovensko sa mení. O 20 rokov si bude až 90 percent pracovných miest vyžadovať digitálne zručnosti. Je však na tieto zmeny pripravená generácia, ktorej sa dotknú najviac? Telekom si túto tému vzal za svoju, a preto spúšťa grantový program ENTER na podporu digitálneho vzdelávania detí na Slovensku. Kampaň naň pripravili agentúry MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s Casual a Wavemaker.

Narodili sa doslova so smartfónom v ruke. Vkuse scrollujú, swipujú a klikajú. Voláme ich aj digitálna generácia. No iba 4 z 10 detí vedia bez problémov vytvoriť jednoduchú tabuľku alebo prezentáciu. Práve zmysluplné a užitočné využívanie technológií je témou novej kampane Telekomu.

„Školstvo a jeho smerovanie považujeme za oblasť, z ktorej pri správnom prístupe vieme ako krajina profitovať v budúcnosti najviac a dostať tak Slovensko na svetovú technologickú úroveň. Práve preto sme si ako svoj dlhodobý projekt, do ktorého v najbližších rokoch investujeme naše prostriedky a energiu, vybrali digitálne vzdelávanie,“ hovorí Petra Novotná, šéfka marketingovej komunikácie spoločnosti Slovak Telekom.

Program ENTER s cieľom motivovať mladých k užitočnému využívaniu digitálnych technológií štartuje kampaňou, ktorej tvárou sa stal najznámejší slovenský YouTuber.

„Aby si mladí prisvojili náš odkaz, museli sme v ich svete nájsť príklad hodný nasledovania. Preto sa hrdinom našej kampane stal GoGo. Nechceli sme však, aby bol len ďalšou hovoriacou hlavou, ktorá vám predáva produkt. Spravili sme z neho storytellera, ktorý sprevádza diváka svojím inšpiratívnym príbehom. Vznikol tak autentický spot o chlapcovi z oranžovej izby, ktorý si svojimi videami podmanil YouTube a teraz má našliapnuté na kariéru režiséra. Stačilo, že sa pred rokmi tohto celého nezľakol a stlačil ENTER,“ hovorí o kampani Jaroslav Vígh, creative director z MUW Saatchi & Saatchi.

Takmer dvojminútový GoGov príbeh bude nasadený na YouTube, pričom ho bude dopĺňať 60-sekundový zostrih, ktorý sa objaví aj v televíznom vysielaní.

Dôkazom, že to s podporou digitálneho vzdelávania myslí Telekom vážne, je práve grantový program, v ktorom Telekom rozdá spolu až 250-tisíc eur do slovenských škôl. „Komunikácia je v tomto prípade už len čerešničkou na torte. Pri projekte ENTER sme mali možnosť byť súčasťou prípravy od jeho prvopočiatku, veľmi úzko spolupracovať s PR, mediálnou agentúrou a klientom. Vďaka tomu sme spolu prekročili rozmer klasickej komunikácie a kampane a máme reálne a vo veľkom možnosť posúvať situáciu na Slovensku k lepšiemu,“ približuje projekt Kamil Charvát, COO v MUW Saatchi & Saatchi.

Micro:bit vyvinula v roku 2016 televízia BBC na podporu výučby programovania na hodinách informatiky vo Veľkej Británii. Až 90 percent žiakov sa po projekte vyjadrilo, že naučiť sa programovať môže naozaj každý. Práve s týmto insightom pracuje ďalší televízny spot, ktorý nadviaže na komunikáciu s GoGom. Príbeh spotu ukazuje, že programovanie nie je len pre jednotkárov, ale pre všetky deti, nech už sú akékoľvek.

Spot ľahkým humorom a autentickým zobrazením divokej školskej prestávky tonalitne nadväzuje na predchádzajúce kampane Telekomu a okrem televízie ho budete vidieť v rôznych recutoch na YouTube či sociálnych sieťach.

Na reklamu nadviaže séria zábavno-náučných videí, v ktorých si GoGo, ale aj YouTuberka Patra Bene, vyskúšajú programovanie s micro:bitom a svoje vynálezy predstavia divákom svojich YouTube kanálov. V kampani sa však okrem týchto známych mien objavia aj iní influenceri – zo sveta IT. Šimon Šicko z Pixel Federation, Mirka Uhnak z Mini Tech MBA for Women či Tomáš Brngál, spoluzakladateľ softvérových firiem VIRTUAL MEDICINE a VIRTUAL EVERYTHING, ktorí si zaspomínajú na svoje detské časy.

„Program má oveľa širší rozmer ako len komunikačný. Jeho cieľom je pomôcť so vzdelávaním digitálnych zručností detí na celom Slovensku. Okrem komunikácie a grantovej výzvy na micro:bity do škôl, sme na webstránke enter.study sprístupnili pre všetkých digitálnu knižnicu a v spolupráci s partnermi podporíme aj vzdelávanie samotných učiteľov,” hovorí senior špecialistka spoločenskej zodpovednosti Telekom Tatiana Švrčková.

Vizitka kampane

Klient: Slovak Telekom – Petra Novotná, Michal Mrnčo, Denisa Šindelárová, Tatiana Švrčková, Petra Hrnčiarová
Kreatívna agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative director: Jaroslav Vígh
Copywriter: Ivana Polohová, Roman Hríbik
Art director: Eduard Drexler
Agency video maker: Dominik Turčan
Digital specialist: Judita Horváth
Unit director: Tatiana Hrutková
Account manager: Zuzana Gazdová
Strategy planner: Klaudia Linkeschová
Réžia: Tomáš Řehořek, Daniel “GoGo“ Štrauch, Tomáš Dušička
Produkcia: Armada Films, DEADLINE
Hudba: Icona Pop by KIDZ BOP – I love it, Oliver Filner
Zvuk: K2 zvuk
Mediálna agentúra: Wavemaker
PR agentúra: Casual

01 - Modified: 2020-09-03 09:01:53 - Feat.: 0 - Title: Budúcnosť patrí digitálnej generácii. Ako dôkaz Telekom v kampani predstavuje známych mladých ľudí 02 - Modified: 2020-09-14 07:55:35 - Feat.: 0 - Title: Slovak Telekom oznámil zmeny na manažérskych pozíciách 03 - Modified: 2020-09-16 13:12:32 - Feat.: 0 - Title: Telekom: Predplatenka prináša plné vrecká dát a volaní
01 - Modified: 2024-11-15 19:57:18 - Feat.: - Title: Vianočnou reklamou Telekomu sme dokázali, že vieme byť svetoví 02 - Modified: 2024-03-08 13:41:27 - Feat.: - Title: Rodina je ten najdôležitejší tím, odkazuje Telekom v novej kampani s Brankom Radivojevičom 03 - Modified: 2023-10-12 10:07:46 - Feat.: - Title: Telekom si v novom spote pripomenul tragédiu na Zámockej. Hovorí, že LGBTI+ komunita nemá žiť v strachu 04 - Modified: 2023-10-10 09:34:32 - Feat.: - Title: Ako si nájsť svoju cestu k úspechu na sociálnych sieťach a neohýbať trendy 05 - Modified: 2023-10-04 08:45:13 - Feat.: - Title: Film TV reklama: Skutočné pohodlie s WOW wifi je svieže a má super casting
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2024 03:55