Rodinám v núdzi, ktorým hrozí strata bývania a odobratie detí naozaj neostáva veľa dôvodov na radosť a úsmev. Ich ťažkej životnej situácii chce pomôcť projekt Daruj úsmev dvakrát, na ktorom spolupracuje združenie Úsmev ako dar s obchodným reťazcom Kaufland.
Ťažkú situáciu ohrozených rodín znázorňuje video spot agentúry Respect APP. Jeho ústredným motívom je silený, neautentický úsmev na tvárach členov rodiny, pôsobiaci ťaživo, nie radostne.
„Pracovať s touto témou nie je vôbec sranda, ale napriek tomu nás lákalo dostať do tohto spotu úsmev. Hľadali sme vizuálne momentum, ktoré dokáže uniesť celú tú náročnú emóciu. A našli sme ho práve v tomto "úsmeve nasilu“, vraví o idei kampane kreatívny riaditeľ Respect APP, Peter Michalka.
Pomoc rodinám nájsť dôvod pre naozajstný úsmev je pritom vďaka kampani jednoduchá. Môže sa do nej zapojiť každý. V predajniach Kaufland stačí zakúpiť adventný kalendár, ktorý poteší deti, a zároveň finančne pomôže ohrozeným rodinám. Adventný kalendár zdobia obrázky vtáčika Kiwiho. Ide o malého hrdinu, ktorého príbehy a online aktivity, venované deťom zdôrazňujú dôležitosť hodnôt spojených s rodinou a domovom. Aj o ne sa stará agentúra Respect APP.
Kampaň je nasadená počas novembra a decembra v TV aj online priestore. Jej cieľom je v prvom rade dokázať, že spoločnými silami vieme darovať dôvod na úsmev tým, ktorí to potrebujú najviac.
Vizitka kampane:
Agentúra: Respect APP
Klient: Kaufland a Úsmev ako dar
Strategy Director: Yolka Udičová
Creative Director a Copywriter: Peter Michalka
Account Director: Ema Marišová
Produkcia: Protos Production
Režisér: Juraj Janiš
Kameraman a fotograf: Martin Kollár