Už dnes spoznáme víťazov ocenení za najefektívnejšiu reklamu uplynulej sezóny - Effie Awards Slovakia 2020 a dozvieme sa, koho občianske združenie Ľudia z marketingu označí za Marketéra roka 2020. Na evente, ktorý si v tomto roku môžete pozrieť online, Stratégie prezradia, ktoré tri agentúry ašpirujú na získanie najprestížnejšieho ocenenia Agentúra roka.
V súťaži efektivity bojuje o kovy 16 prác, ktorým porota prvého kola udelila shortlist spomedzi 26 prihlásených projektov. V 22. ročníku súťaže získala najviac shortlistov, tri, agentúra Wiktor Leo Burnett. Zaraguza zabojuje s dvomi prácami.
Z pohľadu kategórií, najviac shortlistov (po tri) bolo udelených v kategóriách Dobročinný marketing a Ostatné. Najmenej, po jednom nominantovi na získanie kovu, je v kategóriách Small Budget a David a Goliáš.
Ešte predtým, ako sa dozvieme, kto si tento rok odnesie bronzovú, striebornú alebo zlatú trofej Effie, dostanú prihlasovatelia možnosť odprezentovať svoje shortlistované kampane. Verejná prezentácia bude zajtra o 9:00 hod. online cez Facebook Live.
Dnes večer spoznáme aj víťaza štvrtého ročníka súťaže Marketér roka. V tomto roku kvôli úprave pravidiel nie sú známe nominácie. Organizátor súťaže, ktorým je združenie Ľudia z marketingu, sa rozhodol upraviť pravidlá.
Vyvrcholením oceňovania býva tradične udelenie ceny pre najlepšiu slovenskú reklamnú agentúru, ktoré Stratégie udeľuje od roku 1999. Titul Agentúra roka a ocenenie „Áčko“ si každý rok prevezme najlepšia agentúra. V tomto roku to nebude inak, ale meno agentúry, sa dozvieme o niečo neskôr. Kvôli pandémii covid-19 bolo totiž viacero súťaží zrušených, alebo sa termíny vyhlásenia výsledkov presunuli na neskôr.
Tohtoročný držiteľ prestížneho "Áčka" bude vyhlásený 15. decembra, po vyhlásení výsledkov medzinárodnej súťaže EuroEffie, v ktorej získali shortlist dve agentúry TRIAD a Wiktor Leo Burnett.