Slovensko, podobne ako celý svet, čaká na očkovanie proti Covid-19. Ministerstvo zdravotníctva SR v tejto súvislosti informovalo, že pripravuje informačnú a mobilizačnú kampaň o novej vakcíne. Kampaň poskytne všetky relevantné a overené informácie k téme očkovania proti infekčnému ochoreniu COVID-19 na jednom mieste tak, aby dôveryhodne zodpovedala drvivú väčšinu otázok verejnosti.
Ešte predtým ale prichádza s kampaňou, ktorá Slovákom pripomína opatrenia, ktoré by mali počas sviatkov dodržiavať. Ústrednou melódiou je chytľavá a známa pieseň Tri slová, ktorá zároveň vystihuje podstatu odkazu pre verejnosť.
„R-O-R (rúško - odstup - ruky) je známe, no veľmi dôležité heslo troch slov, ktoré sú alfou a omegou v obmedzení šírenia koronavírusu. Nosenie rúška, dostatočný odstup a dôkladná hygiena rúk - stačí tak málo na ochranu nášho zdravia a zdravia našich blízkych,“ vysvetľuje minister zdravotníctva Marek Krajčí.
"Cieľom reklamy, na známu pieseň Tri slová v podaní Kristin Lash & Jacob Grey od Deža Ursínyho a Jána Štrassera, režírovaného Jurajom Janišom v produkcii Playground 13 a kamere Martina Chlpíka, je zvýšiť disciplínu v dodržiavaní opatrení," uvádza ministerstvo na svojom facebookovom profile.
Reklamu počas sviatkov odvysielajú všetky televízie a niektoré rádiá.
Kreatívu reklamy zastrešila agentúra Mannschaft a so stratégiou pomohla Michaela Benedigová zo Seesame. Video podľa autorov prináša pozitívnu emóciu spolupatričnosti a zodpovednosti, ukazuje empatiu k blízkym a zraniteľným, ale aj k zdravotníkom, zároveň posilňuje motiváciu dodržiavať protiepidemické opatrenia.
Vizitka kampane Tri slová:
Agentúra: Mannschaft
Creative Director: Matúš Kvas, Adam Marčan
Copywriter: Matúš Kvas, Martin Kovarík
Art Director: Adam Marčan
Strategy Director: Adam Marčan, Matúš Kvas, Michaela Benedigová
Produkcia: Playground13
Production Manager: Ďuro Darida
Executive Producer: Kika Kijacová
Režisér: Juraj Janiš
DOP: Martin Chlpík
Hudba: Dežo Ursíny, Ján Štrasser (Cover verzia v podaní Kirsten Lash, Jakob Grey)
Animation studio: Allucansee
Slovensko potrebuje objektívne a odborné fakty
Očkovanie vakcínou proti COVID-19 je dnes celosvetovo najdiskutovanejšia téma. Preto je aktuálne aj najsilnejšou témou konšpiračných a antisystémových platforiem. Aj Slovensko čelí silnej dezinformačnej kampani predovšetkým v online priestore. Tento fakt vníma aj Ministerstvo zdravotníctva SR, ktoré už nastavilo komunikačnú stratégiu sociálnych sietí na aktívnom publikovaní objektívnych faktov a odborných argumentov, sprostredkovaných zrozumiteľne aj laickej verejnosti. Podobne bude vystavaná informačná, edukačná a následne mobilizačná kampaň na očkovanie.
Osobnosti z presvedčenia
Do edukačnej a mobilizačnej kampane plánuje ministerstvo zapojiť dôveryhodné osobnosti – rešpektovaných lekárov a vedcov, vplyvných predstaviteľov kultúry, športu, ale aj podnikania, cirkvi a osobnosti rešpektované vo svojom regióne. Informačná, edukačná fáza bude o objektívnych informáciách a odpovediach na všetky otázky laickej aj odbornej verejnosti. V mobilizačnej časti kampane chce ministerstvo sprostredkovať názor vplyvných osobností pre jednotlivé cieľové skupiny – vekové kategórie, regióny, odvetvia a komunity. Pre edukáciu verejnosti využije všetky typy médií, pôjde o kombináciu tradičných a sociálnych médií.
Ministerstvo zdravotníctva informovalo, že aktuálne vyhodnocuje stratégiu kampane a pracuje na príprave jednotlivých formátov tak, aby v priebehu januára začalo s ich postupným nasadzovaním. Informačnú a mobilizačnú kampaň pripravuje v spolupráci s komunikačnou agentúrou AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní.