Hermes Komunikátor roka ako jediný na trhu každoročne hodnotí komunikáciu so zákazníkom v Slovenskej republike. Posledný, v poradí už 7. ročník súťaže poznačila pandémia, vyhlásenie výhercov sa presunulo na tento rok, vyhlásenie výsledkov, podobne ako mnohé iné eventy sa uskutočnilo v online.
Najviac ocenení si aj tento rok odniesol Lidl. Súťaž každý rok ocení aj firmy na základe hlasovania verejnosti.
Väčšina spoločností potvrdila svoju stabilnú pozíciu z minulého ročníka. Ocenenia sa odovzdávali na základe výsledkov prieskumu MEDIAN SK, hlasovania verejnosti a rozhodnutia odbornej poroty, ktorá vyhodnotila najlepšie komunikačné projekty.
VÝSLEDKY MEDIAN SK
Reprezentatívny kvantitatívny prieskum prebiehal počas celého roka 2020 na vzorke viac ako 12 000 respondentov a vychádzal z otázky, na ktoré spoločnosti bola zaznamenaná reklama – spontánna znalosť značky spriemerovaná s podporenou znalosťou. Tak ako po minulé roky, aj v tomto poslednom ročníku sa ocenenia odovzdávali vo viacerých kategóriách, pozrite si víťazov:
Bankovníctvo
1. miesto I VÚB
2. miesto I Slovenská sporiteľňa
3. miesto I Tatra Banka
Poisťovníctvo
1. miesto I Allianz-Slovenská poisťovňa
2. miesto I Kooperativa
3. miesto I Union
Telekomunikácie
1. miesto I Orange
2. miesto I Telekom
3. miesto I O2
Obchodné reťazce
1. miesto I Lidl
2. miesto I Tesco
3. miesto I Kaufland
Automobily
1. miesto I Škoda
2. miesto I Kia
3. miesto I Opel
CENA VEREJNOSTI 2020
O víťazoch Ceny verejnosti 2020 rozhodlo tento rok v online hlasovaní až 41 610 hlasov. Hlasovanie verejnosti sa uskutočnilo od 20. novembra do 20. decembra 2020 na stránke cenyhermes.sk. Verejnosť hlasovala za spoločnosti, s ktorých komunikáciou má najlepšie skúsenosti.
CENA VEREJNOSTI 2020 v kategórii Bankovníctvo - Slovenská sporiteľňa
CENA VEREJNOSTI 2020 v kategórii Poisťovníctvo - Allianz - Slovenská poisťovňa
CENA VEREJNOSTI 2020 v kategórii Telekomunikácie - O2
CENA VEREJNOSTI 2020 v kategórii Obchodné reťazce - Lidl
CENA VEREJNOSTI 2020 v kategórii Automobily - Hyundai
ABSOLÚTNA CENA VEREJNOSTI 2020 - Lidl
CENA AGENTÚRY 2020
Cena agentúry 2020 bola udelená najlepším prácam z prihlásených v jednotlivých kategóriách na základe hodnotenia odbornej poroty. Víťazstvo v kategórii Spoločenská zodpovednosť získali až dva projekty.
V kategórii Krízová komunikácia - COOP Jednota za projekt Poďakovanie ľuďom v prvej línii
V kategórii Starostlivosť o klienta - Generali za projekt Video hovoriaca SMS
V kategórii Najlepší interiér predajného priestoru - HYZA za projekt Úprimná predajňa z dobrej adresy
V kategórii Najefektívnejšie využitie nových médií - 4ka za projekt Chatbot Simča
V kategórii Inovatívny marketingový prístup - 365.bank za projekt Reklamy z obývačky
V kategórii Interná komunikácia - Poštová banka za projekt Pandémia, ktorá nás posilnila
V kategórii Spoločenská zodpovednosť - TESCO za projekt Boj proti plytvaniu potravinami: Líderstvo, ktoré zaväzuje
V kategórii Spoločenská zodpovednosť - LIDL za projekt Bude z toho haluz
Online prenos z odovzdávania ocenení Hermes Komunikátor 2020 si môžete pozrieť tu.