Spätí boli so Zaraguzou, v súčasnosti prichádzajú s novým projektom. Martin Blaško, Michal Pastier a Marián Fury založili novú hybridnú agentúru, ktorá je podľa ich slov zameraná na dlhodobú efektivitu. Agentúru Darwin and the Machines bude na Slovensku riadiť Martin Blaško, v Českej republike Marián Fury, jej kreatívnym riaditeľom je Michal Pastier, strategické oddelenie povedie Juraj Pobjecký a dizajn Tereza Talichová.
Darwin and the Machines má spájať tie najúčinnejšie princípy z tvorby kreatívnych marketingových kampaní s nástrojmi na ich meranie a zlepšovanie založených na myšlienke “Ideas by humans, enhanced by machines”. Namiesto jednorazových kampaní je ich cieľom tvoriť dlhodobú a konzistentnú komunikáciu značiek.
"Našou ambíciou je pomáhať klientom s ich evolúciou TV a online kampaní a hľadať nové príležitosti pre ich biznis. Od stratégie, kreativity, po mediálne plánovanie. Vieme, že atraktivita, zrozumiteľnosť, konzistencia a vyššia frekvencia majú priamy dopad na efektivitu ale vytvoriť tím špecialistov, ktorí to dokážu pokryť trvá roky. Toto chceme klientom poskytnúť okamžite,” hovorí Martin Blaško.
Darwin and the Machines má spájať tie najúčinnejšie princípy z tvorby kreatívnych marketingových kampaní s nástrojmi na ich meranie a zlepšovanie - “Ideas by humans, enhanced by machines” majú jediný cieľ. Namiesto jednorazových kampaní tvoriť dlhodobú a konzistentnú komunikáciu značiek. Špecialisti tak budú môcť vyberať tie najvhodnejšie nástroje na marketingovú automatizáciu podľa potrieb klienta a kombinovať ich so strategickým prístupom ku aktivačných kampaniam a komunikácií na posilnenie značky.
Nová reklamná agentúra bude zamestnávať aj troch takzvaných HumanMachines. Sú nimi špecialisti na branding, dvojčatá Roy a Brandon a analytička Joy. Ide o AI nástroje s vlastnou identitou. Čo bude ich úlohou? “Roy sa pozerá na efektivitu brandingu v reklamných formátoch vďaka konzistencii. Vyhodnocuje, či sú napríklad jednotlivé reklamné spoty pre zákazníka prepojené cez spoločné prvky. Brandon hľadá zadefinované kódy značky v rôznych formátoch video reklám a upozorňuje na riziká priradenia ku značke. Joy dokáže cez videohovor pustiť cieľovej skupine reklamný spot a analyzovať emocionálne reakcie z tváre popri jeho sledovaní," hovorí o AI nástrojoch Marián Fury.
Stratégiu novej agentúry vysvetľuje Michal Pastier: “Obrovskou výhodou je priame napojenie na branding štúdio GoBigname, ktoré má za sebou už vyše 250 projektov nových značiek. Tam kde GoBigname vytvorí novú značku od jej zadefinovania, cez názov, identitu a ochrannú známku, môže klient plynulo pokračovať do Darwin and the Machines, kde mu tím špecialistov pomôže s lokálnou aj medzinárodnou expanziou a vytvorením komunikačného ekosystému.”
Michal Pastier odišiel z výkonnej funkcie kreatívneho riaditeľa v Zaraguze, kde ale ostáva už len na pozícii spolumajiteľa. Michal bol tiež partnerom investičného fondu LRJ Capital, ktorý stál za projektom Exponea, kde tiež pracoval ako kreatívny riaditeľ. Exponeu v októbri tohto roku odkúpil americký Bloomreach. Posledné investičné kolo firmu ocenilo na 300 miliónov eur. Michal sa od tohto roku bude sústrediť výhradne na projekty agentúr GoBigname a Darwin and the Machines.
Napriek tomu, že informáciu o novej agentúre prinášame v týchto dňoch, tím Darwin and the Machines pripravuje kampane nielen v regióne, ale aj v USA, či v Austrálii a chystá sa na ďalšie trhy.