V Japonsku vyvolala ostrú kritiku televízna reklama, v ktorej žena tvrdí, že debata o rovnoprávnosti mužov a žien je prežitok. Pritom len pred mesiacom musel odstúpiť šéf organizačného výboru olympijských hier v Tokiu Joširo Mori kvôli výroku, že ženy v jeho tíme priveľa hovoria.
Japonská televízia Asahi v pondelok odvysielala v rámci upútavky na jednu reláciu spot, v ktorom žena uvoľnene hovorí o svojom bežnom dni a okrem iného hovorí: "Keď politik používa slogan o rovnosti mužov a žien, je to nemoderné, nemyslíte?"
Na sociálnych sieťach sa strhla vlna reakcií, jeden z používateľov twitteru napísal, že nechať ženu povedať, že je debata o rodovej rovnosti prežitok, považuje za zbabelosť. "Mali by ste sa hanbiť," odkázal tvorcom klipu.
Opozičná poslankyňa Mizuho Fukušimaová na twitteri napísala, že nechápe, "ako môže niekto natočiť reklamu o zastaranosti debaty o rodovej rovnosti v čase, keď Japonsko rieši problémy života žien v krajine".
Stanica Asahi na obranu uviedla, že sa reklamou snažila povedať, že namiesto rozprávanie je čas prejsť v otázke rovnosti ku konkrétnym činom. "Berieme vážne, že sa to niekoho dotklo, a ospravedlňujeme sa," oznámila vo vyhlásení televízia s tým, že reklamu z vysielania stiahla.
Japonsko vlani bolo na indexe Svetového ekonomického fóra sledujúcim rovné šance žien a mužov medzi 153 krajinami na 121. mieste, hlavne kvôli nízkemu zastúpenie žien v ekonomickom sektore a politike.
Mori z organizačného výboru olympijských hier mal veľké problémy, keď povedal, že ženy na schôdzach výboru hovorí príliš dlho, čo je otravné. Po jeho rezignácii vedie výbor účastníčka siedmich olympiád, cyklistka a rýchlokorčuliarka Seiko Hašimotová.