Strana Smer začala používať nový názov a predstavila aj nové logo. Po novom už nie je Smer – sociálna demokracia, ale Smer – slovenská sociálna demokracia. Doplnenie názvu strany sprevádza aj nové logo, ktorá Smer naposledy menil pred parlamentnými voľbami pred dvoma rokmi. Po červenomodrej šípke sa strana vracia k symbolu ruže, ktorý predtým roky používala používala v rôznych podobách.
Strana si nedala grafický návrh loga spraviť na mieru, ale využila voľne dostupnú grafickú databanku. Po reakciách na sociálnych sieťach napísala vysvetlenie aj na svojej fan page: "Pri inovácii loga strany SMER - SD sme siahli po grafických produktoch, ktoré sa dajú voľne zakúpiť na internete a následne sme ho do konečnej podoby sami dopracovali. Celá grafická zmena spojená so zakúpením všetkých práv nás stála približne 200 eur."
Na situáciu okolo vzniku loga strany zareagoval aj obchodný reťazec Kaufland, ktorý si symbol ruže tiež zakúpil z databanky a doplnil ho statusom na svojom facebooku: "Dobré veci sa oplatí opakovať. Preto radi pripomíname, že všetky ruže v ponuke Kauflandu boli vypestované v podmienkach spravodlivého obchodu."
Nie je to prvýkrát, čo Kaufland reaguje na aktuálnu situáciu. Napríklad aj začiatkom roka, keď veľkú medializáciu spustilo prednostné zaočkovanie bývalej tenistky Dominiky Cibulkovej a jej manžela Michala Navaru, reťazec zareagoval na svojom facebooku postom: "Na očkovanie si väčšina z nás musí ešte počkať, no posilňovať svoju imunitu môžete aj teraz. Napríklad zeleninou z našej akciovej ponuky." Post sa stal okamžite virálnym.