Začiatkom marca oznámila komunikačná sieť WPP, že odchádza z ruského trhu. Začiatkom tohto týždňa ju nasledovala aj spoločnosť IPG. Generálny riaditeľ IPG Philippe Krakowsky uviedol, že dôvodom stiahnutia sa z regiónu sú eskalujúce útoky na Ukrajinu, na civilné ciele a nemocnice.
Najnovšou správou je, že z ruského trhu odchádza aj komunikačná sieť Publicis Groupe. Šéf spoločnosti Arthur Sadoun vo videu povedal, že jednoznačne odsudzuje jednostrannú agresiu voči Ukrajine, pri rozhodovaní však zvažovali, ako podporiť zamestnancov v Rusku.
Francúzska nadnárodná komunikačná sieť Publicis Groupe postúpila vlastníctvo svojich agentúr v Rusku, medzi ktoré patria Starcom, Zenith a Leo Burnett, tamojšiemu zakladajúcemu predsedovi Publicis Sergejovi Koptevovi. Koptev tak preberá podnik s jasnou zmluvnou podmienkou „zabezpečenia budúcnosti“ pre svojich 1 200 zamestnancov.
"Od začiatku invázie pracujeme na odchode z Ruska, pretože dôrazne odsudzujeme jednostrannú agresiu proti Ukrajine," uviedol Sadoun vo vyhlásení. "Boli sme odhodlaní podniknúť rázne kroky, ktoré budú plne reagovať na vážnosť situácie," hovorí Sadoun.
Publicis však potrebovala čas, aby prišla s riešením, ktoré vyrieši otázku 1200 zamestnancov v Rusku. Tým, že agentúry pôsobiace na tamojšom trhu odovzdala Koptevovi, zabezpečila budúcnosť kolegom a zároveň môže v Rusku zastaviť s okamžitou platnosťou všetky operácie a investície.
Publicis na ruskom trhu operuje s pobočkami Starcom, Publicis Commerce a Zenith. Medzi klientov uvedených pre Publicis Commerce v Rusku patria Procter & Gamble, kozmetická značka Coty, Heineken a spoločnosť Electrolux. Minulý týždeň Heineken zastavil svoje operácie v Rusku a P&G obmedzila rozsah svojich operácií v krajine.
Sadoun vo videu odsúdil vojnu a hovoril ak aj p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.