StoryEditor

Strýko Váňa, Idea či Rossgram. Rusko zapľňa trh vlastnými značkami. Mnohé sa nápadne podobajú na tie západné

30.03.2022, 12:36
Ako ruský trh reaguje s odchodom západných značiek? Loví vo vlastných vodách.

Exodus mnohých svetových značiek z Ruska, ktorý nasledoval po invázii na Ukrajinu, viedol k vzniku patentových žiadostí o nápadne podobné logá značiek. Možno ste zaregistrovali vznik nového ruského fastfoodu Strýko Váňa, príkladov je ale viac.

Nový fast-food si požičal meno od Čechova

Ruská spoločnosť na výrobu konzervovaných potravín požiadala 12. marca o registráciu obchodnej značky na jej nový fastfoodový reťazec Strýko Váňa. Logo pripomína zlaté klenby značky McDonald's, ktoré sú obrátené nabok.

Americký hamburgerový reťazec 8. marca oznámil, že dočasne zavrie všetkých 850 prevádzok v Rusku ako reakciu na vojnu na Ukrajine. Vzhľadom na dlhé rady, ktoré sa vzápätí tvorili pred reštauráciami, je zjavné, že Rusom budú chýbať.

Moskva však využila rozhodnutie reťazca na zvrat v podobe patriotického gesta – cyrilické písmo v novom logu odkazuje na písmeno „V“ ako „Váňa“, pričom meno nového reťazca pochádza z názvu hry od ruského autora Antona Čechova.

Idea na obchodnú známku bola pravdepodobne inšpirovaná komentárom Vjačeslava Volodina, hovorcu dolnej komory ruského parlamentu a stúpenca prezidenta Vladimíra Putina. Ten sa 10. marca vyjadril: „Ale zajtra by sme v týchto prevádzkach nemali mať McDonald's, ale Strýka Váňu.“

dailyhive.com

V...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 09:45