„Hrdinstvo nemá farbu, má totiž dve farby.” Ukrajinská vláda prichádza s veľkou kampaňou, ktorá buduje hrdinské meno ich národa. Ukazuje v nej, ako strategicky premýšľa aj v tej najväčšej kríze.
Ukrajina ani vo vojnových časoch nepodceňuje marketing. V posledných dňoch štartuje veľkolepú globálnu kampaň, ktorá vyzdvihuje nezdolné hrdinstvo tohto národa. Ako informoval portál Focus, celá iniciatíva vznikla na popud ukrajinskej vlády v spolupráci s kyjevskou reklamnou a kreatívnou agentúrou Banda, ktorá má na konte mnoho ocenení, vrátane Effie alebo Cannes Lion.
Jednoduché 10-sekundové videospoty odovzdávajú hlbokú emóciu a posolstvo formulujú jasne a stručne. V jednom klipe sprevádza pohľad na trepotajúcu sa ukrajinskú vlajku voiceover: „Hrdinstvo nemá farbu, má totiž dve farby.” V druhom je známy záber zo sociálnych sietí, kde ukrajinskí civilisti holými rukami čelia ruskému ozbrojenému vozidlu. A voiceover dodáva: „Hrdinstvo je silnejšie ako zbrane. Vždy.” V ďalšom je rozhýbaná fotografia ukrajinského občana, ktorý sa bráni ruskej invázii podomácky vyrobenou fľašou s molotovovým kokteilom. Voiceover dodáva: „Recept na hrdinstvo neexistuje. Až na acetón, polystyrén, benzín a kus handry.”
Celá kampaň je dostupná aj na stiahnutie na webových stránkach projektu brave.ua, kde je v úvodnom texte objasnený aj zámer kampane:
„Keď začala vojna, svet nám dal tri dni. Dali sme svetu šancu vidieť, čo je to ukrajinská statočnosť. Ukrajinci sa stali najstatočnejším národom sveta. Teraz nás citujú, vzhliadajú k nám, inšpirujú sa a tlieskajú nám v stoji. Nielen politici a vlády, ale aj obyčajní ľudia. Dnes totiž celé ľudstvo vie, že statočnosť znamená Ukrajina.”
Kampaň má globálny charakter a jej súčasťou sú okrem spotov aj plagáty, bannery alebo billboardy. Vizuály budú čoskoro nasadené na reklamných plochách v 15 krajinách sveta, okrem iného aj v Poľsku, Nemecku, Veľkej Británii alebo Kanade. Kampaň prebieha aj na webe a sociálnych sieťach, kde je možné zdieľať krátke videá či články, ktoré informujú o aktuálnej situácii.