archív
StoryEditor

Porota Young Lions rozdala shortlisty. Autori 32 prác majú bližšie k vysnívanému Cannes

20.04.2022, 00:52
Autor:
(pš)(pš)
O tom, kto naozaj pocestuje na festival kreativity Cannes Lions, sa rozhodne už tento štvrtok.

Porota súťaže Young Lions s predsedom poroty Petrom Kačenkom z agentúry Wiktor Leo Burnett rozhodla o shortlistoch. Zo 112 prihlásených prác posunula bližšie ku kovom 32 prác.

Už tento štvrtok sa dozvieme, ktoré práce získajú kovy. Na autorov zlatých prác čaká atraktívna výhra - nielenže budú mladých slovenských kreatívcov reprezentovať v medzinárodnej súťaži Young Lions, ale v júni pocestujú do Cannes, kde si užijú najvýznamnejší festival kreativity Cannes Lions.

Pozrite sa, ktoré práce získali shortlist v súťaži Young Lions Slovakia 2022.


Kategória Digital
Partnerom tejto kategórie je Asociácia mediálnych agentúr, ktorá súťažiacim zadala brief na vytvorenie  kampane, ktorá potenciálnych záujemcov osloví a presvedčí o zmysle pravidelného darcovstva, predstaví jeho spoločenskú úlohu a zároveň aj množstvo výhod, ktoré z neho vyplynú.  Súťažný brief je zverejený tu. Na shortlist postúpili tieto práce:

  • Svet bez imigrantov
  • Dočkaj času
  • Jazyková bariéra
  • Slippers
  • Zoznám sa s Mareenou
  • Blabla
  • Prekrič dezoláta
  • Dobrofond
  • Spájame svety pekným gestom

Kategória Digital
Partnerom kategórie je Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), ktorý od súťažiacich chcel, aby vytvorili jednotné vizuálne označenie – značku, ktorej cieľom je jasne označiť a podporiť všetky spoločensky zodpovedné aktivity spojené s pomocou Slovenska a jeho občanov ľuďom utekajúcim z Ukrajiny pred vojnovým konfliktom. Celé zadanie nájdete tu. Na shortlist postúpili tieto práce:

  • Sunfollowers
  • We Take Care of U

Kategória Media
Partnerom kategórie je ČSOB, ktorá od súťažiacich požadovala navrhnúť  efektívnu a inovatívnu mediálnu kampaň na podporu nových športovísk v Bratislave. Celý brief tu. Na shortlist sa dostali štyri práce:

  • Nie je čas na výhovorky
  • Made for Sport - tenisky, ktoré ťa vezmú na športovisko
  • Zastávky na cvičenie
  • Začať je ľahké

Kategória Film
Partnerom kategórie je Klub reklamných agentúr Slovenska, ktorý vypracoval takéto zadanie: Vytvorte krátke 60 sekundové video, ktoré bude jednoduchým spôsobom ukazovať na výhody využitia iniciatívy „Férový tender“, ktorého garantom je KRAS. Brief si prečítate tu. Podľa poroty si shortlisty zaslúžili tri práce:

  • Čunder
  • Tender na úrovni
  • Pripraviť sa, pozor, stop!

Kategória Marketers
Partnerom kategórie je Slovak Telekom. Súťažiaci mali za úlohu vypracovať zadanie pre kreatívnu agentúru na kampaň, ktorá zvýši znalosť projektu na podporu digitálneho vzdelávania detí a mládeže ENTER. Kompletné zadanie tu. Porota odovzdala tri shortlisty:

  • Abeceda budúcnosti
  • Digitálna Družina
  • Enteresa


Kategória PR
Zadanie v kategórii PR vymyslel partner tejto kategórie Slovenská sporiteľňa. Súťažiaci mali predstaviť  komunikačnú stratégiu a plán aktivít, ako dostať grant do povedomia čo najväčšiemu množstvu ľudí a spolu s ním komunikovať poslanie najväčšej firemnej nadácie, ktorej záleží na vytváraní lepšej budúcnosti a lepšieho miesta pre život vo všetkých regiónoch Slovenska. Kompletné zadanie tu. Do užšieho výberu postúpilo päť prác:

  • Index vzduchu
  • Správy z budúcnosti
  • Bol som tu: Pre budúcnosť
  • Predpoveď budúcnosti
  • Prírodná rezervácia

Kategória Print
Cieľom bolo podporiť hrdosť Slovákov na slovenské pivo.  ZLATÝ BAŽANT je najväčšia slovenská pivná značka a s tým prichádza aj zodpovednosť. Zodpovednosť za budúcnosť slovenského pivovarníctva. Chceme, aby Slováci boli hrdí na to, že medzi slovenské výrobky, na ktoré môžeme byť hrdí, patrí aj slovenské pivo, nielen oštiepky, bryndza a treska. Celý brief od spoločnosti Heineken Slovensko, partnera kategórie, si môžete prečítať tu.V tejto kategórii porota udelila šesť shortlistov:

  • Ležiak hodný kopírovania
  • Pivo z tieňa chutí vždy lepšie
  • Čistá kvalita zo Slovenska
  • A pritom naše slovenské
  • Ochutnajte 858
  • Legendy pochádzajú zo Slovenska

Všetky vypracovania shortlistovaných prác nájdete tu. Už tento štvrtok - 21. apríla od 9.00 budú súťažiaci v kategóriách Digital, Marketers, PR a Media prezentovať svoje práce pred porotou. Prezentácie si budete môcť pozrieť na Facebookovom profile Cannes Lions Slovakia. Výsledky tohto ročníka budú vyhlásené v ten istý deň – 21. apríla.

O súťaži Young Lions
Víťazi národného kola súťaže Young Lions postúpia do medzinárodného kola Young Lions Competitions,  ktoré sa v tomto roku  uskutoční online v termíne od 16. mája do 7. júna. Zlatí víťazi kategórií národného kola zároveň získavajú vstup a pocestujú na festival Cannes Lions, ktorý sa uskutoční 20.-24. júna.

Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

Partneri súťaže
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov všetky kategórie, partnerom jednotlivých kategórií sú:
Media  - ČSOB
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska

Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska

Marketers – Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko

Mediálny partner: Shutterstock

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 04:24