StoryEditor

Novinky z ADMA: Digitálne agentúry zverejnili cenník priemerných hodinových sadzieb

28.04.2022, 22:46
Autor:
redred
Chcú takto transparentne komunikovať podmienky na trhu, ktoré je nutné dodržať, aby vedeli agentúry optimálne fungovať.

Priemerná hodinová mzda Account Directora je 75 eur,  Content Specialistu - 60 eur a Art Directora 70 eur. To je len časť pracovných pozícií, ku ktorým členské agentúry združené v Asociácii digitálnych a marketingových agentúr (ADMA), vypracovali priemernú hodinovú sadzbu.

Cieľom je poskytnúť zadávateľom prehľad o priemerných cenníkových hodinových sadzbách na jednotlivých pracovných pozíciách v ADMA členských agentúrach.

„Jedným z hlavných cieľov našej asociácie je dlhodobá podpora správneho nastavenia podnikateľského prostredia v reklamnom sektore. Je veľmi dôležité transparentne komunikovať podmienky na našom trhu, kde sú finančné hranice, ktoré je nutné dodržať, aby vedeli agentúry optimálne fungovať," hovorí prezident asociácie Rasťo Bahurinský. 

ADMA

​Podľa ADMA je zdravé podnikateľské prostredie potrebné pre každý biznis a platí to aj pre reklamu. "Pri vyjednávaní cenových podmienok sa žiaľ neustále stretávame s nereálnymi očakávaniami zo strany zadávateľov. Požadované hodinové sadzby sú výrazne pod úrovňou našich priemerných hodinových sadzieb," vysvetľuje Rasťo Bahurinský.

Cenník hodinových sadzieb jednotlivých profesií v digitálnych agentúrach z ADMA vznikol z niekoľkých dôvodov. "Je dôležité uvedomiť si, že dôsledky podhodnotených hodinových sadzieb vyžadovaných zo strany zadávateľov majú negatívny dopad na všetky zúčastnené strany. V digitálnych marketingových agentúrach je následne veľmi náročné dlhodobo si udržiavať stabilný, seniórny tím. Zároveň je však aj náročné prijímať nové talenty, pre ktorých práca v reklame prestáva byť, aj na margo finančných podmienok, atraktívna. A to má častokrát za následok, že je pomerne náročné poskytnúť klientom požadovaný servis a kvalitu výstupov,“ konštatuje prezident ADMA, Rasťo Bahurinský.

Cenník bol vytvorený prieskumom medzi členskými agentúrami ADMA. Priemerná hodnota cenníkových hodinových sadzieb v ADMA pre agentúry nie je záväzná - členské agentúry ADMA účtujú svoje služby na základe vlastných sadzobníkov a s ohľadom na náročnosť poskytovaných služieb.

Asociácia plánuje cenník aktualizovať raz ročne, tieto ceny platia od 1. januára 2022.

01 - Modified: 2024-04-26 20:30:33 - Feat.: - Title: Spoznajte víťazov Digital PIE 2024 a Digital PIE agency 02 - Modified: 2024-03-04 08:48:09 - Feat.: - Title: Študenti chcú pracovať v reklame, majú z nej ale obavy. Čakajú plat až do 2-tisíc eur 03 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 04 - Modified: 2023-10-09 15:44:26 - Feat.: - Title: Vlado Cintula: Musíme hľadať spôsoby, ako dať klientovi väčšiu pridanú hodnotu 05 - Modified: 2023-04-04 08:19:11 - Feat.: - Title: Najväčšie problémy digitálnych agentúr: Nedostatok ľudí, tendre a hodinové sadzby
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. november 2024 05:56