Heinz požiadal ľudí, aby „nakreslili kečup“
Agentúra: Rethink
Klient: HEINZ
Ak by vás niekto požiadal o nakreslenie kečupu, čo by ste nakreslili? To je otázka, ktorú položil Heinz ľuďom na celom svete v anonymnom sociálnom experimente. Výsledok? Ľudia spontánne kreslili kečup, jasne červené fľaše, ktoré sa významne podobali na kečup od Heinz.
Experiment sa uskutočnil s desiatkami účastníkov na piatich kontinentoch, z ktorých nikto nevedel, o akú značku ide. Niektorí sa rozhodli nakresliť okrem typickej fľaše aj lichobežníkový štítok sklenenej fľaše, alebo známu paradajku visiacu z kríčka, či číslo 57. Kvalita kresieb sa pohybovala od chaotických čmáraníc po jemne vykreslené ilustrácie, ale drvivá väčšina účastníkov mala niečo spoločné: keď kreslili kečup, kreslili Heinz.
Od 18. do 31. januára 2021 mohli napríklad Kanaďania navštíviť stránku drawketchup.ca a poslať svoje umelecké diela. Najlepšie kresby vyhrali škatuľu a fľašu na mieru so svojou vlastnou kresbou na štítku. 250 ľudí vyhralo fľašu na mieru. Ďalší mali tú česť a ich výtvory sa dostali až na bilbordy kampane.
Toto bola skutočne skvelá kreatívna kampaň spoločnosti Heinz, ktorá dokazuje, že aj keď máte konzistentnú a silnú značku, stále môžete vytiahnuť jedinečné marketingové kúsky, ktoré generujú konverz...
Zostáva vám 85% na dočítanie.