Svetová oslava kreativity Cannes Lions sa po ročnej prestávke blíži, a tak sme sa v Stratégiách spolu s agentúrou Wiktor Leo Burnett dohodli, že spustíme battle v tipovaní, ktorá z dvojice reklám súťažiacich v Cannnes bude úspešnejšia.
Predstavíme desať dvojíc, pričom vybraní zástupcovia agentúry Wiktor Leo Burnett a Stratégií zvolia svojho favorita na víťaza. Víťazom reklamného battle sa stane ten, koho víťazné tipy získajú najviac cien na tohtoročnom festivale kreativity Cannes Lions.
Dove v kampani z dielne Ogilvy (London & Toronto) poukázal na vyčerpanosť zdravotníkov a na to, ako vyzerajú po náročnom dni v ešte náročnejšom období, na aké boli zvyknutí. Ide o ďalšiu kreatívu v rámci projektu Skutočná krása a značke to pristane.
Thai Airways prišli počas pandémie s inovatívnou kampaňou motivujúcou k tomu, aby ľudia zostali doma. Pre takúto značku ide o odvážny krok, ktorý sa ale podľa výsledkov jednoznačne vydaril.
Ktorú reklamu tipuje za víťaza oslovená dvojica?
|
"Thai Airways motivovali ľudí, zostať v najťažších časoch doma." Zuzana Švorcová |
Dove reklama pripomína odhodlanosť zdravotníkov v najťažších chvíľach pandémie. Myšlienka je úžasná, zdravotníci v prvej línii pracovali do vypätia všetkých síl avšak reklama je na môj vkus veľmi stručná, tvorcovia pravdepodobne skôr vsadili na posolstvo dobrého úmyslu spoločnosti Dove ako na kreatívu. Za mňa vyhráva jednoznačne spot Thai Airways, vďaka skvelému nápadu motivovali ľudí, zostať v najťažších časoch doma a dokonca ich za to aj odmenili. Reklama na mňa pôsobí príjemne, a páči sa mi najmä to, že aj v ťažkých časoch sa môžeme tešiť na postcovidové obdobie a užijeme si cestovania opäť, tým myslím, že v dobe, keď sú ľudia zahlcovaní negatívnymi informáciami je dobré myslieť dopredu na všetko to dobré čo nás čaká.
|
"Dove so svojou Skutočnou krásou už dva roky robí svetu skvelú službu." Maťa Mihálová |
Téma covidu neobišla ani súťaž o Levy. Niečo tak deštruktívne, ako je pandémia priniesla toľko života do kreatívnych riešení.
Už na prvý pohľad sa Dove z tejto dvojice javí ako jednoznačný víťaz v tom, ako diváka schmatne a do konca kejsky nepustí. Silné, autenticky pôsobiace, sugestívne „beauty“ portréty lekárok a lekárov z prvej línie, majúcich za sebou (koľké už v poradí?) peklo ostatnej služby. Dove so svojou Skutočnou krásou už dva roky robí svetu skvelú službu a v tejto kampani ju relevantne nanovo definuje. Odvaha je krásna. Chvályhodný a krásny je aj charitatívny rozmer stejtmentu.
Napriek tomu si myslím, že je to trochu málo a porota Cannes Lions uprednostní prácu pre Thai Airways. A urobí dobre. Aerolinky nepoznali horšie, ako tieto lockdownové časy, padali strmhlav. Je tak obdivuhodné, že aj za takýchto podmienok dokázali TA nadviazať a vďaka appke udržať intenzívny pozitívny vzťah s klientom. A čo je úplná pecka, dokázali skutočne ovplyvniť jeho správanie a pravdepodobne tak aj zachraňovať životy.