Odborníkov z Asociácie digitálnych marketingových agentúr sme sa opýtali, či využívajú social display a aké sú výhody a nevýhody tohto typu reklamy.
|
Ján Papač Media Guy Criss Cross by TRIAD |
Prevažná väčšina inzerentov má z budgetových dôvodov problém zasiahnuť svoju cieľovú skupinu s dostatočnou frekvenciou už na sociálnych sieťach. Preto rozšírenie mimo tohto priestoru cez social display dáva zmysel skôr pri väčších peniazoch, keď potrebujete loviť ľudí aj mimo nich. Avšak, pri väčších budgetoch je zase otázne, či je práve social display spôsob, akým chcem niekoho osloviť. Stále je to „len“ istý druh bannerovej reklamy, ktorý ľudské oko zaregistruje väčšinou na veľmi krátky čas a dlhodobo prehráva v awarenessovom boji napr. s nepreskočiteľnou videoreklamou, ale aj inými formátmi.
|
Alexandra Jánošíková Account Manager Digiline |
Social display ads, ktoré sa v poslednom období rozmohli v internetovom priestore, začíname vo veľkom testovať aj u nás v agentúre. Hlavná výhoda tohto formátu spočíva v jeho efektivite, keďže dokáže pracovať priamo s obsahom tvoreným pre sociálne siete, čím redukuje náklady na kreatívu. Ako ďalšie plus vnímam aj jeho prispôsobivosť pre viaceré umiestnenia a formáty, ktoré v danej kampani považujeme za vhodné zaradiť. Rozšírením reklamy na rôzne iné platformy sa tak dostávame ku kvalitnejším cieleniam, ktoré výrazne zlepšujú traffic. Výraznejšie „muchy“ sme zatiaľ pri social display ads neobjavili.
|
Filip Žitňanský PPC Specialist SCR interactive |
Social Display používam a podľa mňa je to ideálny nástroj pre každú značku, ktorá má aktívne sociálne médiá. Pre značky, ktoré požadujú vyššiu efektivitu a zjednotenie svojich investícií do médií vo všetkých kanáloch, poskytuje social display značnú pridanú hodnotu. Podľa mojich skúseností v porovnaní s tradičnými bannerovými reklamami môžu inzerenti zvyčajne očakávať zlepšenie miery prekliknutia najmenej o 50 percent a niekedy aj vyššie.