StoryEditor

Cannes Lions 2021: Predstavujeme najkreatívnejšie reklamy sveta

14.07.2021, 20:12
Začíname protikorupčnou kampaňou, ktorá českej agentúre priniesla rekordný počet Levov.

Pred necelým mesiacom sa skončila prehliadka najkreatívnejších reklám na svete Cannes Lions 2021. Najväčší festival kreativity sa konal, aj keď iba virtuálne, po dvoch rokoch. Minulý rok kvôli Covid-19 organizátori podujatie zrušili. V tomto roku bojovalo o ocenenie Levov celkom 29 074 prác z 90 krajín na svete.

O najkreatívnejších prácach rozhodovalo celkom 478 porotcov z 55 krajín sveta. Sošku Leva získalo 982 reklám z 53 krajín.

Bola by škoda keby sme si nepripomenuli kreatívne práce, ktoré odborníci z celého sveta považujú za tie najlepšie. V Stratégiách sme vybrali Top 30 prác, každý deň predstavíme jednu. Našim cieľom nebolo zostaviť rebríček, ale predstaviť, prípadne pripomenúť tie, ktoré zarezonovali najviac a stoja stále za povšimnutie.

Prvá reklama z tridsiatky najlepších, je kampaň zo susedného Česka. Je od agentúry WMC Grey, ktorá si za ňu odniesla päť Levov, z toho dvoch zlatých, jedného strieborného a dvoch bronzových v kategóriách: Media, PR, Direct (Social Behaviour), Direct (Cultural Insight), Brand Experience & Activation (Social Engagement & Integration for Live Experience). Pre krajinu je to rekord.

Cannsku porotu zaujala práca Hackathon #známkamaráda, ktorá bola reakciou na predraženú zákazku ministerstva dopravy s diaľničnými známkami. Agentúra zorganizovala akciu, jej cieľom bolo počas víkendu naprogramovať novú stránku na kúpu diaľničných známok. Práca si odniesla viacero ocenení zo zahraničných súťaží, v Česku vyhrala aj Grand Prix v súťaži efektivity EFFIE.

Mimochodom, české agentúry poslali do Cannes podľa portálu Mediař 53 prihlášok. Pre porovnanie - v roku 2019 to bolo 119 a v roku 2018 - 166. Ešte viac prihlášok poslali v roku 2016, a to 248.

Slovenské agentúry poslali 13 prihlášok, v tomto roku sa ich práce nedostali ani do nominácií na shortlisty.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2024 01:00