Pred necelým mesiacom sa skončila prehliadka najkreatívnejších reklám na svete Cannes Lions 2021. Najväčší festival kreativity sa konal, aj keď iba virtuálne, po dvoch rokoch. Minulý rok kvôli Covid-19 organizátori podujatie zrušili. V tomto roku bojovalo o ocenenie Levov celkom 29 074 prác z 90 krajín na svete.
O najkreatívnejších prácach rozhodovalo celkom 478 porotcov z 55 krajín sveta. Sošku Leva získalo 982 reklám z 53 krajín.
Bola by škoda keby sme si nepripomenuli kreatívne práce, ktoré odborníci z celého sveta považujú za tie najlepšie. V Stratégiách sme vybrali Top 30 prác, každý deň predstavíme jednu. Našim cieľom nebolo zostaviť rebríček, ale predstaviť, prípadne pripomenúť tie, ktoré zarezonovali najviac a stoja stále za povšimnutie.
Prvá reklama z tridsiatky najlepších, je kampaň zo susedného Česka. Je od agentúry WMC Grey, ktorá si za ňu odniesla päť Levov, z toho dvoch zlatých, jedného strieborného a dvoch bronzových v kategóriách: Media, PR, Direct (Social Behaviour), Direct (Cultural Insight), Brand Experience & Activation (Social Engagement & Integration for Live Experience). Pre krajinu je to rekord.
Cannsku porotu zaujala práca Hackathon #známkamaráda, ktorá bola reakciou na predraženú zákazku ministerstva dopravy s diaľničnými známkami. Agentúra zorganizovala akciu, jej cieľom bolo počas víkendu naprogramovať novú stránku na kúpu diaľničných známok. Práca si odniesla viacero ocenení zo zahraničných súťaží, v Česku vyhrala aj Grand Prix v súťaži efektivity EFFIE.
Mimochodom, české agentúry poslali do Cannes podľa portálu Mediař 53 prihlášok. Pre porovnanie - v roku 2019 to bolo 119 a v roku 2018 - 166. Ešte viac prihlášok poslali v roku 2016, a to 248.
Slovenské agentúry poslali 13 prihlášok, v tomto roku sa ich práce nedostali ani do nominácií na shortlisty.