Olympics.com
StoryEditor

Toyota sa na olympiáde sťahuje do ústrania, obáva sa o svoj imidž

20.07.2021, 10:10
Autor:
ČTKČTK
Pandémia zásadne zmenila situáciu, v ktorej sa nachádzajú sponzori hier.

Japonská automobilka Toyota oznámila, že nebude v televízii vysielať svoje reklamy súvisiace s olympijskými hrami v Tokiu a prezident spoločnosti Akio Tojoda sa nezúčastní na otváracom ceremoniáli hier.

Jeden z hlavných sponzorov športovej udalosti si nechce poškodiť imidž, olympijské hry sa totiž konajú napriek silnému odporu japonskej verejnosti a obavám z ďalšieho šírenia koronavírusu, napísala agentúra Reuters.

Toyota pripravila televíznu reklamu, v ktorej vystupujú niektorí športovci, ktorí sa letných olympijských hier zúčastnia. Včera však šéf komunikácie Toyoty Džun Nagata naznačil, že OH v Tokiu sa stávajú udalosťou, pre ktorú je z „rôznych dôvodov“ ťažšie získať podporu. „Plne podporíme športovcov a prispejeme na hry poskytnutím vozidiel a ďalšími prostriedkami,“ povedal Nagata.

Olympiáda sa začína v piatok 23. júla a bude sa konať v nebývalých podmienkach. V Tokiu teraz kvôli pandemickej situácii platí štvrtý výnimočný stav a na žiadne športoviská v hlavnom meste nebudú smieť diváci.

Toyota poskytne hrám 3340 vozidiel, čo je menej ako pôvodne plánovaných 3700 áut, pretože tie pre divákov nie sú potrebné. Vyše 90 percent vozidiel bude mať alternatívny pohon, budú jazdiť na vodík alebo elektrinu. Najväčšia automobilka sveta na olympijských hrách bez divákov zrušila tiež akcie, na ktorých mala v pláne propagovať svoje autá.

Japonský premiér Jošihide Suga a organizátori udalosti opakovane sľúbili, že hry budú „bezpečné“, ale prieskumy v médiách ukazujú, že verejnosť o tom presvedčená nie je.

Vo víkendovom prieskume agentúry Kjódó News vyjadrilo 87 percent respondentov obavy z toho, že sa olympijské a paralympijské hry v Tokiu počas pandémie konajú, a 31 percent opýtaných si myslí, že sa olympiáda mala zrušiť.

Pandémia zásadne zmenila situáciu, v ktorej sa nachádzajú sponzori hier. Okrem Toyoty k tým hlavným patria japonské spoločnosti Panasonic a Bridgestone.

01 - Modified: 2021-07-15 12:22:59 - Feat.: 0 - Title: RTVS bude olympiádu vysielať priamo z dejiska. Do Tokia poslal dve tony techniky 02 - Modified: 2021-06-12 17:34:43 - Feat.: 0 - Title: Slovenskí športovci idú na olympiádu v oblečení s motívmi z Čataja 03 - Modified: 2021-07-07 10:43:00 - Feat.: 0 - Title: Olympijský marketing má prísne pravidlá. Veľa značiek sa však snaží zviezť na olympijskej vlne
01 - Modified: 2021-07-29 08:08:51 - Feat.: - Title: Nemastná-neslaná olympiáda. Zahraničné médiá píšu o strate divákov a rozpačitom postoji zadávateľov 02 - Modified: 2021-07-23 15:03:42 - Feat.: - Title: Začali sa olympijské hry v Tokiu. Pozrite si, kedy budú v akcii slovenskí reprezentanti 03 - Modified: 2021-07-22 15:08:13 - Feat.: - Title: Eurosport spustí počas olympijských hier sedem bonusových kanálov 04 - Modified: 2021-07-15 12:22:59 - Feat.: - Title: RTVS bude olympiádu vysielať priamo z dejiska. Do Tokia poslal dve tony techniky 05 - Modified: 2021-06-12 17:34:43 - Feat.: - Title: Slovenskí športovci idú na olympiádu v oblečení s motívmi z Čataja
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 04:21