YouTube spustil svoj nový formát krátkych videí s názvom YouTube Shorts už aj na Slovensku. Spoločnosť novinku prvýkrát predstavila v septembri 2020 v Indii, v marci tohto roku bola spustená v USA.
Teraz môžu aj slovenskí používatelia nahrávať, sledovať a zverejňovať krátke 15-sekundové videá len s pomocou mobilného telefónu a doplniť ich krátkym audio doprovodom z rozsiahleho katalógu hudby, ktorým YouTube disponuje. K dispozícii je hudba z viac ako 250 vydavateľstiev z celého sveta.
YouTube Shorts reagujú na zvyšujúci sa dopyt po krátkom videoobsahu, sú novým spôsobom, ako sa vyjadriť v menej ako 60 sekundách. Používatelia ich môžu po novom nájsť v špeciálnej záložke v mobilnej aplikácii YouTube. Služba prináša aj mnoho nových funkcií ako viacsegmentovú kameru, vďaka ktorej možno spojiť viac videoklipov dokopy, pridávanie textu v jednotlivých fázach videa, filtre pre korekciu farieb a ďalšie možnosti úprav. Shorts sú momentálne k dispozícii v beta verzii.
Ďalšie funkcionality budú do budúcnosti pribúdať na základe toho, ako budú tvorcovia produkt používať a aká bude ich spätná väzba.
Najväčšou novinkou, ktorú YouTube Shorts prináša, je možnosť využívať pre svoje vlastné krátke videá hudbu z miliardovej knižnice videí na YouTube. Takto vytvorené Shorts potom odkazujú divákov na pôvodné dlhé video, z ktorého vybrané audio pochádza. Používatelia tak môžu vlastnou kreativitou pretvoriť svoj obľúbený obsah a sprostredkovať ho tak novému publiku. Tvorcovia pôvodných videí majú všetko pod kontrolou a môžu využívanie svojich diel v rámci YouTube Shorts úplne zakázať.
YouTube spolupracoval so svojimi partnermi z hudobného priemyslu, aby umelcom a tvorcom zaistil možnosť využiť v rámci Shorts hudbu z viac než 250 hudobných vydavateľstiev z celého sveta. V knižnici, ktorú môžu používatelia pre tvorbu videí využiť, tak nájdu hudbu z labelov a vydavateľstiev skupiny Universal Music, spoločností Sony Music Entertainment a Sony Music Publishing, Warner Music Group a Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars alebo Kobalt.
„Chceli sme, aby bolo natáčanie krátkych videí prostredníctvom Shorts pre používateľov jednoduché a zábavné. V tejto chvíli pokračujeme vo vylepšovaní produktu na základe spätnej väzby od našich tvorcov a umelcov a počítame s tým, že postupne budeme pridávať ďalšie funkcie,“ hovorí Todd Sherman, globálny produktový manažér YouTube Shorts.
Prehrávač YouTube Shorts zaznamenáva v súčasnosti celosvetovo 6,5 miliardy vzhliadnutí denne. V nasledujúcich dňoch by mala na Shorts odštartovať tiež globálna kampaň, v rámci ktorej sa YouTube spojil s chlapčenskou k-popovou skupinou BTS.