Agentúra dotcom advertising pripravuje pravidelný dotcom newsletter s názvom Connecting the Dots, ktorý dostáva priestor aj v printovej verzii Stratégií. Je to stĺpček o stratégií, kreativite a všetkom zaujímavom, čo udeje zväčša v reklamnej a marketingovej brandži, ale aj mimo nej.
Článok vznikol v spolupráci s agentúrou dotcom advertising.
#1 „Zjednodušovať, potom dramatizovať“ hovorí Jim Carroll vo svojom blogu.
Naše remeslo má v jadre dve zručnosti: najskôr destilovať a stlačiť základnú pravdu a potom túto pravdu amplifikovať a vyjadriť ju príťažlivou silou.
Naše remeslo má v jadre dve zručnosti: najskôr destilovať a stlačiť základnú pravdu, a potom túto pravdu amplifikovať a vyjadriť ju príťažlivou silou. Jim Carroll je náš obľúbený zdroj zaujímavých pohľadov na svet a reklamu. Odporúčame sledovať jeho blog a Twitter (@JimCarroll7).
#2 Alchýmia výberu správnej platformy
Podľa Global Web Index ľudia vo veku 16 až 64 rokov majú v priemere viac ako 8 social media profilov… Šanca, že človek je na Facebooku a YouTube zároveň, je podľa nich takmer 92 percent, na Facebooku a Instagrame je to vyše 74 percent atď. Takže je úplne v poriadku, ak vaša budúca kampaň nepobeží na všetkých platformách, ktoré má značka v repertoári.
#3 Prešpekulované cieľovky
V posledných rokoch sa v zadaniach často objavujú magické slová mileniáli a generácia Z. Agentúry mrhajú stovkami/tisíckami eur a hodín snahou porozumieť im. Britské BBH však tvrdí, že „generácie“ sú jednoducho náhodné zbierky osôb, ktoré nemajú žiadne zvláštne spojenie okrem toho, že sa narodili do dvoch desaťročí od seba. A tak sa v rovnakej skupine ľudí môžu ocitnúť Greta Thunberg, Kylie Jenner aj Lil Pump. Čo myslíte, čo majú spoločné? Namiesto generácií agentúra vyvinula Group Cohesion Score, založené na názoroch väčšiny. Podľa tohto skóre nás všetkých spájajú vášne, zvyky a temperament, nie generačné zoskupenia.
#4 Zákaznícka skúsenosť > wow efekt
Buďme COOL, ale nie až tak veľmi. Zákazníci značky oblečenia ZARA sa sťažujú, že je ťažké nakupovať online, keď v ich e-shope majú modelky neprirodzené a ťažko definovateľné pózy.