Fight Night Challenge je nový projekt, ktorý v tomto roku štartuje aj na Slovensku. O detailoch porozprával co-founder a zároveň šéf eventovej agentúry Evency Marko Šebesta. Projekt by mal byť spustený koncom tohto roka a organizátori do neho vkladajú veľké očakávania aj preto, že prepojí svet športu a šoubiznisu, a za tým vidia rozsiahlu fanúšikovskú základňu.
Aká bola motivácia priniesť projekt Fight Night Challenge aj na Slovensko?
Uvedomujeme si, že s nástupom moderných technológií a aj vplyvom pandemických okolnosti sa formát zábavy postupne mení. Práve preto sme vymysleli projekt, ktorý tu ešte nie je, a myslime si, že v zábavnom priemysle chýbal. Okrem iného je presne ušitý pre online divákov, čiže prispôsobujeme sa aj dobe, v ktorej sa nachádzame.
Čo je cieľom podujatia, prečo ste sa rozhodli projekt spustiť?
Cieľom podujatia, tak ako aj názov napovedá, je priniesť netradičné spojenia a súboje jednotlivých účastníkov v bojovom umení. Vidieť známe osobnosti, ako sa prekonávajú a prijímajú výzvy do ringu proti iným celebritám z iného profesijného zamerania, je niečo unikátne a divácky veľmi atraktívne. Zápasy populárnych osobnosti začínajú byť veľkým trendom aj vo svete, čo nás len utvrdzuje v tom, že pol roka príprav tohto projektu dáva zmysel.
Do akej výšky sa vyšplhali investície na promo projektu? Ako budete Fight Night Challenge propagovať?
Zatiaľ sme spustili iba úvodné PR. Avšak môžeme prezradiť, že hodnota mediálneho priestoru bude presahovať milión eur. Chceme, aby bolo projekt Fight Night Challenge vidieť všade.
Kto je cieľová skupina projektu? Ako by ste charakterizovali vášho fanúšika?
Cieľová skupina je rovnako široká ako pri každom inom masovom športe. No tým, že sme dali nášmu podujatiu presah aj do šoubiznisu, sa táto cieľová skupina rozširuje aj o značné nešportové publikum.
Prečo si myslíte, že slovenské publikom projekt zaujme?
Rôzne bojové podujatia sú vo svete už dlhší čas veľmi populárne, za posledné roky tento trend významne narástol aj na našom trhu. My k tomuto športovému základu pridáme presah na mainstream vo forme zápasov aj známych osobností, ktoré ľudia poznajú z médií hlavného prúdu, a taktiež môžeme prezradiť aj aktívnych či bývalých populárnych športovcov. Nechcel by som však hovoriť iba o slovenskom publiku, keďže v projekte budú účastníci z rôznych odvetví zo Slovenska, z Česka a Maďarska, postupom času aj z Poľska. Naša cieľovka je teda v blízkom čase celá stredná Európa.
Pôjde o live event, alebo plánujete aj online verziu?
To bude závisieť od okolností v danom čase. Prioritou bude pre nás online event a predaj lístkov PPV (pay per view). Ak nám však situácia dopraje mať divákov aj priamo na mieste, určite túto možnosť využijeme naplno.
Akú návštevnosť a sledovanosť očakávate?
Dovolíme si tvrdiť, že tento formát podujatia je dostatočne ambiciózny vypredať zimný štadión Ondrej Nepelu či pražskú O2 Arénu. Čo sa online sledovanosti týka, očakávame sledovanosť v desiatkach tisíc. Naším veľkým cieľom je 100-tisíc PPV divákov.
Aké značky alebo segmenty trhu primárne oslovujete na spoluprácu a sponzoring?
Vždy a pre všetky naše projekty nám primárne záleží na tom, aby daná spolupráca dávala zmysel obidvom stranám a spoločne sme našli marketingový prienik. Vďaka tomu, že sa Fight Night Challenge teší záujmu, si síce, chvalabohu, môžeme partnerov vyberať, avšak vopred neodpisujeme diskusiu so žiadnou značkou.
Podľa čoho ste vyberali osobnosti, ktoré budú medzi sebou bojovať?
Ide o známe osobnosti, ktoré inklinujú, či už aktívne alebo pasívne, k istému typu bojového umenia či športu všeobecne. Ako (nielen eventová) agentúra Evency už máme dobre zmapovaný hudobný trh a dokážeme kvalifikovane posúdiť výtlak našich domácich interpretov. Podujatie organizujeme v spolupráci so Spartakus Fight Gym, ktorí zasa poznajú svet bojového športu lepšie ako ktokoľvek iný. Takže my vyberáme účastníkov zo showbiz prostredia a oni z bojového.