Mnoho ľudí nemá doma počítač, ale používajú firemný notebook. Tie prenosnejšie s obrazovkami s uhlopriečkou 12 až 18 palcov ale na niekoľkohodinovú prácu nie sú vhodné, pretože namáhajú oči. Radšej investujte do poriadneho monitora s uhlopriečkou aspoň 20 palcov, ktoré dnes bez problémov nájdete na internete aj za cenu do 100 eur. Ak v práci väčšinu času používate aj externú klávesnicu a myš, mali by ste ju používať aj doma.Pixabay
StoryEditor

Prieskum: Phishingové útoky spojené s vírusom sa vlani za jeden mesiac zvýšili o 667 percent

13.08.2021, 08:55
Autor:
redred
Minulý rok tretina dôchodcov nad 65 rokov nepoužila internet.

Na Slovensku bolo vlani takmer 300- tisíc Slovákov, ktorí nikdy nevyužili internetové služby. Podiel ľudí vo veku 16 až 74 rokov, ktorí nikdy nepoužili internet, sa pritom medziročne znížil až o polovicu. Dôvodom je zatvorená ekonomika a lockdown, ktorý mnohých prinútil pracovať online z domu. Stále je však na Slovensku relatívne nízke pokrytie internetom a nedostupnosť internetu z finančných dôvodov najmä v hladových dolinách na východe v juhu Slovenska. Podľa aktuálnych údajov Európskej komisie malo vlani 72 percent domácností predplatený niektorý typ ponuky pevného internetu, čo je pod priemerom EÚ.

Počet domácností s pokrytím sieťami 4G (priemerné pokrytie) sa nachádza na úrovni 89 percentách, ale je stále pod priemerom EÚ predstavujúcim 96 percent. „Slovensko má stále veľa ľudí, ktorí nikdy nevyužili internetové služby a nemajú žiadne digitálne zručnosti. Aktuálne zhruba dve tretiny Slovákov má základné digitálne vedomosti. Sem patrí okrem vyhľadávania informácií online pomocou vyhľadávača aj schopnosť komunikovať s ostatnými pomocou mobilného telefónu, emailu alebo chatu. Títo ľudia vedia takisto vytvoriť jednoduchý digitálny obsah ako texty, tabuľky, obrázky či zvukové súbory,“ povedala Lenka Buchláková, ekonomická analytička FinGO.sk.

Minulý rok tretina dôchodcov nad 65 rokov nepoužila internet, zhruba 10 percent ľudí vo veku 55 až 54 rokov, necelé 4 percentá ľudí vo veku 45 až 54 rokov a mladšie vekové kategórie tvorili v tejto skupine len necelé percento. Najviac si hľadali informácie o službách a tovaroch či posielali a prijímali emaily. Sociálne siete si vyslúžili tretiu pozíciu.

Vlani však vzrástol aj počet bezpečnostných ohrození na internete vzrástol. Podľa najnovších údajov Európskej komisie ide v 27 krajinách Európskej únie o 667 percentný medziročný nárast phishingových podvodov len za jeden mesiac počas prvej vlny pandémie. Ich počet zvýšil práve Covid-19 a následné lockdowny v jednotlivých krajinách vrátane Slovenska, nakoľko bolo online viac ľudí, čo vo veľkom využívali podvodníci. Až 30 percent zo všetkých podvodov na internete sa udialo v pondelky.

Kybernetickí zločinci využívali obavy ľudí z pandémie. Phishingové útoky spojené s vírusom sa vlani len za jeden mesiac zvýšili o 667 percent, konkrétne od konca februára 2020 do konca marca 2020. Nové podvody zahŕňali phishingové e-maily navrhnuté tak, aby vyzerali, akoby pochádzali zo Svetovej zdravotníckej organizácie či iných zdravotníckych inštitúcií. Emaily väčšinou obsahovali rady expertov, zdieľali príbehy obetí Covid-19 a podobne. Mnohí ľudia počas lockdownu využívali vo väčšej miere internet, avšak podľa Európskej komisie mali zastarané bezpečnostné zabezpečenie, čím boli pre útočníkov zraniteľnejší,“ doplnila Buchláková.

Rovnako ako pripojenie na internet, rastie počet domácností, v ktorých členovia vlastnia smartfón. V súčasnosti ho má každý tretí Slovák. Na čele rebríčka sú severské krajiny, kde počet vlastníkov smartfónov dosahuje úroveň 93 percent. Najmenej „šikovných“ telefónov majú v Taliansku, a to len polovica tamojších obyvateľov. V rámci krajín EÚ má smartfón 75 percent ľudí.

01 - Modified: 2021-07-01 11:53:32 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Len dve percentá Slovákov nie sú na sociálnych sieťach, Facebook a YouTube ovládli aj seniorov 02 - Modified: 2021-07-07 09:42:39 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Májové tržby obchodníkov boli vyššie ako pred pandémiou 03 - Modified: 2021-08-05 07:26:58 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Generácia Z považuje technické vymoženosti za samozrejmosť a najviac si cení osobné vzťahy
01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2023-08-24 08:14:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023 03 - Modified: 2023-06-07 06:40:41 - Feat.: - Title: Prieskum o kráse: Do módy sa vracia prirodzenosť 04 - Modified: 2023-05-31 10:23:43 - Feat.: - Title: Pre tri štvrtiny Slovákov je pri online nakupovaní dôležitá rýchlosť doručenia 05 - Modified: 2023-05-10 07:20:52 - Feat.: - Title: Začína sa nová éra vyhľadávania na internete. Stratí SEO svoj význam?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 23:28