StoryEditor

Ceny za reklamu počas Academy Awards

21.02.2013, 13:50

Pozrite si správy o reklame počas udeľovania cien AA za posledných 10 rokov.

Spoločnosť Kantar Media, do ktorej patrí aj sektor Media Intelligence agentúry TNS Slovakia, pripravila prehľad o reklame počas udeľovania cien Academy Awards. Trendy posledných rokov poukazujú na vzostup cien reklamy a príjmov z reklamy; rastúci počet premiériových zadávateľov reklamy počas televízneho vysielania a rôzne digitálne taktiky médií smerujúce k vytvoreniu záujmu o obsah súvisiaci s udeľovaním Oscarov, ktoré sa tiež využívajú na zacielenie oscarových fanúšikov.

 

Cena za reklamu

Priemerná cena za 30-sekundový reklamný spot počas posledných rokov mierne rástla, no napriek tomu doteraz neprekonala maximálnu hodnotu z obdobia rokov 2006 – 2008. Priemerné náklady na 30 sekundový spot boli v roku 2012 počas televízneho vysielania Oscarov 1,61 mil. USD a celkové príjmy dosiahli 82,1 mil. USD. ABC uvádza, že 30-sekundový spot sa v roku 2013 predáva za 1,7 mil. USD - čo naznačuje cenové ozdravenie vzhľadom k nedávnej recesii.

 

Priemerné náklady a celkové príjmy

Rok

Priemerné náklady na 30 sek spot (000) v USD

Celkové reklamné výdavky

(v mil. USD)

2003

1,355

65,0

2004

1,503

78,2

2005

1,503

72,1

2006

1,647

80,7

2007

1,666

80,0

2008

1,689

81,1

2009

1,307

68,0

2010

1,400

70,0

2011

1,550

74,4

2012

1,610

82,1

 

V marketingových kruhoch boli Academy Awards tradične porovnávané s podujatím Super Bowl. V posledných rokoch Super Bowl zvýšil svoj náskok v cenách, príjmoch a sledovanosti. Medzitým sa aj Grammy Awards (s rekordnými príjmami z reklamy v roku 2012 na úrovni takmer 60 mil. USD) darí znižovať priepasť za svojím hollywoodskym rivalom tým, že jej ceny reklamy neustále rastú. 

 

Míňanie TOP zadávateľov

Malý počet blue-chip zadávateľov dominuje  rebríčku top zadávateľov počas udeľovania Oscarov. 43% z celkových príjmov v minulom roku pochádza od štyroch spoločností.

Top zadávatelia v roku 2012 počas Academy Awards

Poradie

Spoločnosť

Reklamné výdavky

(v mil. USD)

Reklamný čas

(mm:ss)

1.

Hyundai Corp

11,3

3:30

2.

JC Penney Co Inc

9,7

3:00

3.

Coca-Cola Co

8,1

2:30

4.

American Express Co

6,4

2:00

 

Hyundai je exkluzívnym automobilovým zadávateľom od roku 2009 a JC Penney je sponzorom od roku 2002. Dvaja ďalší veľmi známi zadávatelia sa vyznačujú svojou lojalitou a životnosťou. McDonald´s sa objavil v programe každý rok od roku 1992 a American Express od roku 1993.

                                                                                                                                

Premiéroví zadávatelia

V prvej dekáde 21. storočia mala Academy Awards stabilné jadro dominantných a verných sponzorov. Nízky obrat spolu s prísnymi obmedzeniami celkového reklamného času spôsobili náročný vstup do programu pre nových zadávateľov. V posledných rokoch sa niektorí starší sponzori stiahli úplne, iní zredukovali nákup reklamného priestoru. To vytvorilo príležitosť na nákup reklamného času pre ďalšie spoločnosti. V roku 2012 bolo 29% zadávateľov bolo takých, ktorí si komerčný čas kúpili po prvý krát. Nováčikmi roka 2012 boli aj Citigroup, Google, Hulu a MetLife.

Prekryv zadávateľov podujatia Academy Awards a Super Bowl

Dve najdrahšie reklamné udalosti roka – Super Bowl a Academy Awards – sa konajú v rozmedzí troch týždňov. Napriek vysokej cene reklamného času počas týchto dvoch podujatí sa rastúci počet zadávateľov zúčastňuje na oboch udalostiach. Zadávatelia, ktorí sa v roku 2013 objavia na oboch podujatiach, budú Coca Cola, Hyundai, Procter&Gamble a Samsung.

 

Prekrývajúci sa zadávatelia: Academy Awards a Super Bowl 2008 - 2012

Rok

Zadávatelia

Academy Awards

(počet)

Z toho inzerovali aj počas

Super Bowl

(počet)

Vo všeobecnosti

(%)

2008

13

4

26,7

2009

18

6

30,8

2010

21

5

33,3

2011

21

7

23,8

2012

21

8

38,1

 

Reklamný zmätok

Academy Awards oproti bežnému trendu, keď sa zväčšuje objem reklamného priestoru v TV programe, ponúka zadávateľom prehľadnejšie prostredie. Pri udeľovaní vysielacích práv k programu Akadémia limituje množstvo komerčného času. V priemere je to len 9-10 minút reklamných spotov za hodinu. Pre porovnanie, obchodné ťaženie Grammy Awards, ktoré je vysielané o dva týždne skôr, je o 50% vyššie. Vysiela viac ako 14 minút komerčných spotov za hodinu.

 

Reklamné vysielanie za hodinu Academy Awards vs. Grammy Awards

Rok

Academy Awards

(mm:ss)

Grammy Awards

(mm:ss)

2008

8:47

13:55

2009

9:07

14:29

2010

9:40

14:22

2011

9:05

14:29

2012

9:42

14:16

Priemer

9:16

14:18

 

Zdroj: TNS Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 11:24