Mediálnou osobnosťou roka sa stal CEO videoportálu YouTube Salar Kamangar. Cenu mu udelili organizátori medzinárodného festivalu kreativity Cannes Lions.
"YouTube sa pod Salarovým vedením stal globálnym fenoménom. Dokazujú to štatistiky: viac ako miliarda unikátnych užívateľov mesačne pozerá vyše šesť miliárd hodín videa," povedal v tlačovej správe CEO of Cannes Lions Philip Thomas. Podľa neho je dnes YouTube viac ako pôsobivý, každodenne používaný komunikačný prostriedok: "Stal sa kľúčovým nástrojom na zdieľanie kultúry a príbehov ľudí na celom svete." Predpokladá, že v budúcnosti jeho dôležitosť pre tvorcov obsahu a inzerentov dokonca ešte narastie.
Salar Kamangar sa na čelo YouTube dostal v roku 2009. Prešiel tam z materského Googlu, kde mal na starosti prvé biznis plány, tvorbu produktového tímu či právne a finančné úlohy. Ocenenie Media Person of the Year oficiálne prevezme 19. júna na festivale v Cannes. V minulosti ho získali Jack Dorsey (Twitter), Eric Schmidt (Google), Mark Zuckerberg (Facebook), Steve Ballmer (Microsoft), Tsuneo Watanabe (The Yomiuri Shimbun Holdings), Sumner Redstone (Viacom) a Gerald Levin (AOL Time Warner).
Na Slovensku sa tento týždeň tiež odovzdávali ceny - nie však odborné, ale čitateľské. V ankete Slovenka roka 2013, prostredníctvom ktorej čitatelia týždenníka Slovenka oceňujú najlepšie ženy, zvíťazila v kategórii médiá a komunikácia moderátorka Adela Banášová. "Je to veľmi príjemný pocit, aj keď v mozaike spoločnosti zapĺňame rovnako dôležité miesto, veľmi si vážim toto ocenenie, lebo som bola medzi ženami, ktoré si zaslúžia obdiv," povedala pre TASR.
Zdroj: ik

