Salar Kamangar a Adela Banášová
StoryEditor

Slovenskou osobnosťou médií je Adela Banášová, svetovou šéf YouTube

22.05.2013, 17:00
Tento týždeň sa odovzdali dve ocenenia pre mediálne osobnosti. Svetové pod záštitou Cannes Lions a lokálne v réžii Slovenky.

Mediálnou osobnosťou roka sa stal CEO videoportálu YouTube Salar Kamangar. Cenu mu udelili organizátori medzinárodného festivalu kreativity Cannes Lions.

"YouTube sa pod Salarovým vedením stal globálnym fenoménom. Dokazujú to štatistiky: viac ako miliarda unikátnych užívateľov mesačne pozerá vyše šesť miliárd hodín videa," povedal v tlačovej správe CEO of Cannes Lions Philip Thomas. Podľa neho je dnes YouTube viac ako pôsobivý, každodenne používaný komunikačný prostriedok: "Stal sa kľúčovým nástrojom na zdieľanie kultúry a príbehov ľudí na celom svete." Predpokladá, že v budúcnosti jeho dôležitosť pre tvorcov obsahu a inzerentov dokonca ešte narastie.

Salar Kamangar sa na čelo YouTube dostal v roku 2009. Prešiel tam z materského Googlu, kde mal na starosti prvé biznis plány, tvorbu produktového tímu či právne a finančné úlohy. Ocenenie Media Person of the Year oficiálne prevezme 19. júna na festivale v Cannes. V minulosti ho získali Jack Dorsey (Twitter), Eric Schmidt (Google), Mark Zuckerberg (Facebook), Steve Ballmer (Microsoft), Tsuneo Watanabe (The Yomiuri Shimbun Holdings), Sumner Redstone (Viacom) a Gerald Levin (AOL Time Warner).

Na Slovensku sa tento týždeň tiež odovzdávali ceny - nie však odborné, ale čitateľské. V ankete Slovenka roka 2013, prostredníctvom ktorej čitatelia týždenníka Slovenka oceňujú najlepšie ženy, zvíťazila v kategórii médiá a komunikácia moderátorka Adela Banášová. "Je to veľmi príjemný pocit, aj keď v mozaike spoločnosti zapĺňame rovnako dôležité miesto, veľmi si vážim toto ocenenie, lebo som bola medzi ženami, ktoré si zaslúžia obdiv," povedala pre TASR.

Zdroj: ik

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 16:12