Medzinárodný festival Cannes Lions tento rok prijal 37 400 prihlášok z 97 krajín sveta. Zo 17tich kategórií boli najhustejšie obsadené kategórie Outdoor (5 660), Press (5 007) a Cyber (3 660).
Zo Slovenska prijal 22 prihlášok, z toho 10 od Jandl. Pozrite si ukážky.
Pozrite si tiež:
Cannes určil 95 najlepších printov
Čo by dizajnovému produktu nemalo chýbať
Ako robiť mediálnu kampaň kreatívne
Najlepšie kreatívne a efektívne práce sveta
Ukážky slovenských prihlášok:
Agentúra: Zaraguza digital
Počet prihlášok: 1
Klient: Galderma-Spirig (CZ, SR)
Kategória: Cyber
Najväčšou prekážkou pre dnešných tínedžerov je, keď si nemôžu spraviť selfie fotku pre výražku na tvári. Agentúra preto našla niekoľko spôsobov, ako to ide. Výsledkom tejto práce je, že kombinácia gamification a hit selfie zvýšila predaj anti-akné krému o 22 percent v porovnaní s minulým rokom.
Agentúra: Jandl
Počet prihlášok: 10
Klient: See´Ya Fotoproduktion
Kategória: Film, Cyber, Direct
Klient: Lürzer´s Archive
Kategória: Press
Klient: Jandl (selfpromo)
Kategória: Cyber, Media, Promo&Activation, PR
Agentúra je prvou, ktorá otvorila virtuálne pobočky po celom svete. Stala sa teda najmenšou najväčšou agentúrou na svete. Svoje selfpromo k tejto udalosti prihlásila i na festival.
Agentúra: Mayer McCann Erickson
Počet prihlášok: 2
Klient: Coca-Cola
Kategória: Cyber
Coca-Cola dala divákom to, o čo ich ostatné značky oberajú - možnosť sledovať Superstar aj počas reklamného breaku. Cez web mohli diváci vidieť zábery z diania Superstar v priamom prenose.
Klient: Iness
Kategória: PR
Agentúra vytvorila kampaň s názvom Bohatšie Slovensko, ktorá má byť reklamou na obsúrdne míňanie peňazí na Slovensku.
Agentúra: ADBEE DIGITAL
Počet prihlášok: 2
Klient: Marketers
Kategória: Direct, PR
Agentúra chcela pozvať osobne Marka Zuckerberga na konferenciu na Slovensku. Spojila preto dve veci, ktoré má rád - Facebook a grill. Vznikol tak Facebook Grill.
Agentúra/Spoločnosť: MADE BY VACULIK + AEROMOBIL
Počet prihlášok: 3 + 2
Klient: AEROMOBIL
Kategória: Design, PR + Innovation, Product Design
Lietajúce auto, do vývoja ktorého investoval i Juraj Vaculík, majiteľ agentúry MADE BY VACULIK, malo šancu uspieť vo viacerých kategóriách.
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Počet prihlášok: 2
Klient: Citroën
Kategória: PR
Po Effie a Zlatom Klinci si práca od Istropolitana Ogilvy trúfla aj na festival kreativity.

