V Bratislave sa objavili prelepené billboardy a ďalšie reklamné plochy. Niektoré z nich prekrýva oznam s veľkým nápisom "nelegálne reklamné zariadenie" a oficiálnym logom mesta Bratislava. Všimol si to Facebook Mesto bez reklamy.
"Žiadame odstrániť do (dátum), inak hlavné mesto Bratislava vykoná právne úkony k jeho odstráneniu," uvádza sprievodný text zobrazený menším písmom. Mesto polepilo nielen billboardy bez kontaktov na ich vlastníkov, ale aj tie, z ktorých možno zistiť kontakt na prenajímateľa plochy.
Mesto zároveň nalepilo oznamy poväčšinou tak, aby bolo naďalej vidieť inzerujúce firmy. Z údajných "nelegálnych reklamných zariadení" tak vidieť konkrétne značky.
Čo na to Stratégie: Odvážny, priam geniálny nápad Bratislavy. Namiesto toho, aby sa mesto doťahovalo s prevádzkovateľmi, vyvíja najúčinnejší možný tlak - tlak ľudí, obyvateľov mesta. Spojilo firmy so slovom "nelegálne", čo nemôže vyvolať inú než negatívnu reakciu. Takto onálepkované sú nielen marginálne spoločnosti, ale aj top zadávatelia reklamy. Mesto vlastne hovorí: pozrite sa, aj tieto firmy sa podieľajú na reklamnej špine. Ide do rizika, že ak sa čo i len raz "seklo" a onálepkovalo billboard, ktorý je v uliciach legálne, bude zažalované.
Prečítajte si tiež:
Stratégie oslovili aj komunikačné oddelenie Bratislavy. Do publikovania správy sme neobrdžali odpoveď.
Zdroj: Ivan Krasko