StoryEditor

Štartuje Denník N. V Piane nebude, nedohodli sa

05.01.2015, 15:50
Denník N, doteraz známy ako "Projekt N" sa nezapojí do systému Piano. Vyvíja vlastnú platobnú bránu.

Na slovenskom mediálnom trhu dnes pribudol nový internetový Denník N. Dočasný web Projektu N sa tak zmenil na plnoformátový spravodajský web.

V druhej polovici januára nový vydavateľský dom plánuje začať spoplatňovanie prvého obsahu svojho webu. Nezapojí sa pritom do systému Piano, ale vyvíja vlastnú platobnú bránu. „S Pianom sme veľmi dlho rokovali o podmienkach a neboli sme schopní sa dohodnúť na takých, ktoré by boli prijateľné pre obe strany,“ odôvodnil riaditeľ vydavateľstva N Press Lukáš Fila, prečo sa nepripoja k platforme, ktorú doteraz v rámci denníka Sme presadzovali.

Začiatkom februára má začať vychádzať papierová podoba internetového denníka.

Špecifikom má byť, že Denník N bude klásť väčší dôraz na internet. „Print, hoci ho budeme vydávať, bude výrazne postavený len ako nadstavba webu,“ vysvetlil Fila. Papierové noviny budú prinášať výber toho najzaujímavejšieho, čo sa objavilo predošlý deň na spravodajskom internetovom portáli. Mal by tam byť aj priestor pre väčšie viacstranové témy, ktoré sa dajú dlhodobejšie plánovať.

Denník bude vychádzať iba v pracovné dni v pondelok až piatok. Piatkové vydanie ostane na pultoch predajní aj počas víkendu. Noviny podľa Filu nebudú hrubé. Bude v nich ale viac čítania ako na 10 až 15 minút, ktoré podľa viacerých prieskumov čitateľ s tlačenými novinami denne strávi, zdôraznil.

Viac správ o Denníku N:

Redakciu, ktorá v pondelok začne pracovať, tvorí podľa šéfa N Pressu zhruba 30 píšucich ľudí okrem externistov. Jadro z nich tvoria bývalí redaktori denníka Sme. „Naša ambícia je robiť najlepšiu nezávislú žurnalistiku na Slovensku a myslím si, že nie je veľa silných médií, ktoré môžu konštatovať obe tieto veci,“ priblížil. Ďalšou zmenou oproti denníku Sme, ktorý opustili, by mala byť podľa Filu väčšia ústretovosť voči čitateľom a rôznym názorovým prúdom. „Ak niečo, tak to bude ešte väčšia snaha o priamy kontakt s čitateľom, obojstrannú komunikáciu, ktoré nebude len o tom, že my produkujeme obsah, ktorý niekto platobne konzumuje, ale aj o nejakom dialógu medzi nami a spoločnosťou,“ uzavrel.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. december 2025 11:07