Roman Pomajbo
StoryEditor

Únosy detí, odoberanie sociálkou. Kampaň „Iný kraj, iný mrav“ vzbudzuje vášne (aktualizované)

09.07.2015, 08:41
V reklame „Iný kraj, iný mrav“ slovenské celebrity rozprávajú neštastné príbehy detí a rodičov zo zahraničia. Prinieslo to aj negatívne reakcie.

Na Slovensku je nová reklamná kampaň vyvolávajúca kontroverzie. Stojí za ňou Centrum pre medzinárodnoprávnu ochranu detí a mládeže, finančne podporené aj z fondu Európskej únie. Jej sloganom je "Iný kraj, iný mrav". Všimla si to Veronika Pizano na blogu a Denník N.

Tvárami a hlasmi reklamy sa stali celebrity ako Kristína Turianová, Roman Pomajbo, Kristína Farkašová, Michaela Čobejová a Marek Majeský. Vykresľujú neštastné scenáre zo zahraničia - odoberanie detí sociálkou pre triviálnosť, únos dieťaťa do zahraničia, do rodnej krajiny otca-cudzinca alebo uprednostnenie otca pred matkou, pretože také sú "miestne zvyky". "Preto myslite na to, že krajinu, v ktorej sa rozhodnete žiť, si beriete vy aj vaše deti v dobrom aj v zlom," povedia posolstvo na záver.

Kampaň vzbudila aj negatívne reakcie, či už v blogu alebo na sociálnych sieťach. Centrum uvádza, že jej cieľom je učiť našich občanov rešpektovať zákony iných krajín.

"Moja prudká reakcia na kampaň bola určite vyvolaná aj tým, že mám manžela cudzinca a veľmi veľa známych Slovákov aj Sloveniek, ktorí majú partnerov cudzincov, a osobne nepoznám nikoho, komu sa stalo niečo také, aké sa spomíná vo videách," uvádza na blogu Pizano.

Riaditeľka Centra pre medzinárodnoprávnu ochranu detí a mládeže Andrea Císarová pre Denník N povedala, že "slovo xenofóbia úplne odmieta" a na blogu dodala, že sa "rozhodli začať šíriť osvetu". "Kto nám pomáhal s wordingom? Právnici, neziskové organizácie, reklamná agentúra, univerzitní profesori, medzinárodné páry na Slovensku aj v zahraničí. Je to veľmi citlivá téma. Cez ňu sme sa snažili poukázať na riziká, ktoré môžu vzniknúť, ale nemusia," uviedla.

Na kampani spolupracovala agentúra Creative Department. „Xenofóbia vzniká z neporozumenia, zjednodušovania a bulvarizovania tém. Presne proti tomuto sa snažíme osvetovou kampanou bojovať,“ objasnila agentúra. Prečítajte si jej celú odpoveď.

 

Videá kampane:

https://youtu.be/6Sn5f3pKl7M

https://youtu.be/yrb3nyD1tzw

https://youtu.be/yrWpTagTiic

https://youtu.be/fZtwVqo-l50

https://youtu.be/Wpk6wHxfd-0

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 17:19