Slovenské reklamy sme pustili divákom televízie a sledovali ich emócie. Najemotívnejšou za rok 2015 bola reklama Fofoly.
V Stratégiách reklamy hodnotí každý mesiac odborná porota. Chceli sme však vedieť, čo robia reklamy s ľuďmi, teda s tými, pre koho sú určené.
Stratégie preto mesačné hodnotenia reklám rozšírili o hodnotenie ľudí, konkrétne ich emócií. Tie sme sledovali pomocou softvéru Emotion ID, ktorý zachytáva vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov.
Hodnotiacim kritériom bola miera zaujatia, s akou sa respondenti koncentrovali na reklamu a zároveň vykazovali akékoľvek emócie. Pokiaľ sa odvracali od obrazovky, alebo sa hmýrili, zaujatie klesalo pod nulu. Pokiaľ prejavovali emócie, zaujatie rástlo nad nulu. Najzaujímavejšia reklama roku 2015 má 100%. Všetky ostatné sú počítané k pomere k tejto reklame. Pozrite si výsledky, výber reklám je z Hodnotenia Stratégií v roku 2015.
20. Hypotéka so 7-ročnou fixáciou výhodného úroku
- Miera zaujatia: 83,26 %
- Klient: Tatra banka
- Agentúra: MADE BY VACULIK
19. Otvor príbeh
- Miera zaujatia: 83,60 %
- Klient: St. Nicolaus - trade
- Agentúra: SCR interactive
“Nicolauska" v tomto spote ako štartér každej nezabudnuteľnej párty otvára množstvo nečakaných príbehov .
18. Znižovanie
- Miera zaujatia: 83,92 %
- Klient: FunFón/Orange Slovensko
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Oblina vymenila zásteru za kopce šľahačky a nacvičila narodeninovú zostavu v štýle prepadnutia v Pacifiku.
17. Cesta časom
- Miera zaujatia: 83,96 %
- Klient: Billa Slovensko
- Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Spot uvádza novú knihu nálepiek Dobrodružné cestovanie v čase. Hlavného hrdinu kniha doslova vtiahne do deja. Skáče z nálepky do nálepky, z doby do doby a zažíva históriu na vlastnej koži.
16. Vŕtačka
- Miera zaujatia: 85,06 %
- Klient: Orange Slovensko
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Popletení televízni reportéri tentokrát komunikujú, že v skupine Navzájom zadarmo môžu zákazníci okrem volaní a správ získať zadarmo aj pevný internet.
15. Presto úver s bonusom 110 eur
- Miera zaujatia: 85,40 %
- Klient: UniCredit Bank
14. Dvojitá radosť
- Miera zaujatia: 85,78 %
- Klient: Slovak Telekom
- Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi
Ponuku dvoch telefónov za cenu jedného je odkomunikovaná na situácii zo života Petra Sagana a jeho priateľky.
13. Lay's prázdna nádrž
- Miera zaujatia: 85,78 %
12. Babeta
- Miera zaujatia: 86,05 %
- Klient: Poštová banka
- Agentúra: Mayer/McCann Erickson
Jesenná komunikáciu banky pokračuje vo vtipných konfliktoch hlavných hrdinov.
11. Kolesománia
- Miera zaujatia: 86,34 %
- Klient: COOP Jednota Slovensko
- Agentúra: JANDL marketing a reklama
TV spot s obľúbenou dvojicou Bača a Honelník má skvelý scenár a vynikajúcu realizáciu.
10. Coca Cola kiss
- Miera zaujatia: 86,48 %
Legendárna Coca-Cola fľaša oslavuje 100 rokov.
9. Vianoce prirýchlo
- Miera zaujatia: 86,51 %
- Klient: Slovak Telekom
- Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi
Vianoce prináša Peter Sagan a tým pádom je jasné, že prišli prirýchlo.
8. Vianoce s Orangeom
- Miera zaujatia: 86,68 %
- Klient: Orange Slovensko
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
7. Vianoce s Orangeom – Dvojité prekvapenie
- Miera zaujatia: 86,93 %
- Klient: Orange Slovensko
- Agentúra: Wiktor Leo Burnett
6. Stánok
- Miera zaujatia: 90,23 %
- Klient: Tesco Mobile
- Agentúra: Istropolitana Ogilvy
5. Mamičkine dobroty
- Miera zaujatia: 91,40 %
- Klient: COOP Jednota Slovensko
- Agentúra: JANDL marketing a reklama
Mamička navarí najlepšie, to je jasné. Ale ako dostať čerstvé, chutné, voňavé a ešte teplé domáce bryndzové halušky za chlapmi na pašu?
4. Chata
- Miera zaujatia: 94,52 %
- Klient: Tesco Mobile
- Agentúra: Istropolitana Ogilvy
3. Svadba
- Miera zaujatia: 97,11 %
- Klient: Poštová banka
- Agentúra: Mayer/McCann Erickson
2. Vírivka
- Miera zaujatia: 97,21 %
- Klient: Kofola CS
- Agentúra: Zaraguza
Druhá vlna kampane sa niesla v letnej téme a do obchodov sa dostala aj skutočná "Fofola" na vyše 6 miliónoch fľašiach.
1. Mucha
- Miera zaujatia: 100 %
- Klient: Kofola CS
- Agentúra: Zaraguza
Nová celebrita online generácie - psík Tuna - zahovára neplechu pozvaním na Fofolu. Vznikol tak slogan, ktorý zľudovel. Čím viac ľudia Fofolu videli, tým ju viac milujú a šušlavý výmyselník dokázal osloviť aj mužské publikum. Podľa reakcií na tvárach divákov sa emočná krivka „radosť“ vyšvihla na superbowlskú úroveň a predbehla všetky doteraz sledované slovenské reklamy.
Viac k emočným metrikám nájdete na www.emotionid.eu.
Zdroj: Katarína Hrnčárová