Predstavujeme práce, ktoré získali na októbrovom Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách.
V poslednom hodnotení za rok 2019 sa porotcovia pozreli aj na kategórie Kampaň, Design a Craft. Za celý rok sa tam nazbieralo množstvo skutočne zaujímavých prác, z ktorých bolo ťažké vybrať jednu, ktorá kategóriu vyhrá. Po dlhých diskusiách však body v kategórii Design ukázali jednoznačne na SmartFolder od ČSOB, ktorý nie je iba obyčajným obalom na dokumenty potrebné k hypotéke, ale oveľa hodnotnejším pomocníkom pri sťahovaní.
V Crafte získal najvyšší počet bodov krátky film od Oliver Agency The Gift a Wiktor Leo Burnett získal medzi kampaňami prvé miesto za prácu #PREPACMEKAC pre Burger King. Agentúra MADE BY VACULIK bodovala v dvoch kategóriách. Prvé miesto získal televízny spot pre Dobrého anjela – Cez okno, a jednotkou medzi online spotmi sa stalo video, ktoré je súčasťou kampane Tatra banky s názvom Pridajte sa.
V kategórii Promo & Activation, Event nám Slovenská sporiteľňa pripomenula aktivity, ktoré si spolu so Zaraguzou pripravili pre návštevníkov festivalu Pohoda. Zábavné, ale aj praktické aktivity mali účastníkom pripomenúť, že Slovenská sporiteľňa je inovatívna a moderná banka.
Za mesiac október získala ocenenie Rádio šupa agentúra MADE BY VACULIK za prácu Cez okno pre organizáciu Dobrý anjel.
Kategória: Film – televízna reklama
Cez okno
Cieľom Dobrého anjela je každý rok osloviť aktuálnych aj nových prispievateľov. Agentúra MADE BY VACULIK vymyslela emotívny televízny spot, ktorý ukazuje príbeh šesťročnej Lujzy podstupujúcej náročnú liečbu. Celý svet preto sleduje cez okno. Okno sa stalo symbolom kampane a zároveň pomoci pre pacientov. Spot podfarbuje známy hit Jara Filipa v novom aranžmáne, o ktorý sa postarala skupina Fallgrapp.
Klient: Dobrý anjel
Agentúra: MADE BY VACULIK
Creative director: Peter Ižo
Art director: Michal Nagy
Strategy director: Adam Horecký, Marek Krištof
Copywriter: Milan Bielik
Account manager: Petra „Kyrra“ Barčáková
Kategória: Film – online video a film
Pridajte sa
Tatra banka sa predstavuje ako líder v inováciách a v oblasti digitálneho bankovníctva. V novom dynamickom spote s moderným vizuálnym štýlom, s ktorým začala v minulom roku, predstavuje seba ako digitálnu banku, ktorá ponúka zákazníkom objavenie možností digitálneho sveta.
Klient: Tatra banka
Agentúra: MADE BY VACULIK
Creative director: Peter Ižo
Art director: Braňo Mladý
Strategy director: Adam Horecký, Marek Krištof
Copywriter: Marek Konečný
Account manager: Katarína Arbe
Kategória: Promo & Activation, Event
Pohoda BEZ
Cieľom komunikačného konceptu na festivale Pohoda bolo odkomunikovať tému mobilných platieb a pomôcť repositioningu Slovenskej sporiteľne ako modernej a inovatívnej banky. Jednoduchá umbrella z dielne agentúry Zaraguza, pod ktorú sme skryli všetky aktivity na evente od platobných terminálov, témy festivalovej zóny, atrakcií, výmeny pások v pobočkách, social media content, špeciálok až po množstvo vizuálov.
Klient: Slovenská sporiteľňa
Agentúra: Zaraguza
Creative director: Michal Pastier
Art director: Milan Malý, Andrej Nemček
Strategy director: Juraj Pobjecký
Copywriter: Eva Myjavcová, Kornélia Pazderková
Account manager: Eva Klimeková
Kategória: Kampaň
#PREPACMEKAC
Zadaním pre Wiktor Leo Burnett bolo promo otvorenia 1. prevádzky Burger Kingu v Bratislave. Namiesto klasického otváracieho eventu navrhla agentúra kampaň, vďaka ktorej sa jej podarilo zadefinovať brand, ako vo veľkom uviesť jeho príchod na slovenský trh. Leitmotívom kampane sa stal hashtag #prepacmekac, podľa ktorého pomenovali aj uvádzacie menu. Následne vznikla séria videí s „papuľkami“, ktoré sa rozchádzajú so starou známosťou, aby ochutnali niečo nové.
Klient: Am Rest/Burger King
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Martin Keder
Art director: Martin Mihálová
Strategy director: Vladimír Lefík
Copywriter: Veronika Podmaková, Martin Keder
Account manager: Juraj Výboch
Kategória: Craft
The Gift
The Gift je o momente pochopenia syna otcom a ukážkou toho, že často nepotrebujeme ani slová, ak ich nahradíme činmi. Samotné šaty od Miklosko Fashion Design sú v tomto prípade symbolom vyjadreného rešpektu. Krátkym filmom sa agentúre podarilo zlepšiť povedomie o značke a ukázať silu módneho dizajnu.
Klient: Miklosko Fashion Design
Agentúra: Oliver Agency
Creative director: Juraj Bartoš
Art director: Kubo Reken
Strategy director: Emil Myjavec
Copywriter: Juraj Bartoš
Account manager: Tina Bineva
Kategória: Design
SmartFolder
Keď si v ČSOB vezmete hypotéku schválenú v predstihu, máte pred ostatnými náskok. Nehnuteľnosť, ktorá sa vám páči, môžete na mieste vziať a prakticky sa ihneď sťahovať. ČSOB predstavila namiesto klasického obalu na stovky papierov SmartFolder. Jediný obal na hypotéku, z ktorého si poskladáte krabicu na sťahovanie.
Klient: ČSOB
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jaroslav Vígh
Art director: Ivan Tichý
Strategy director: Klaudia Linkeschová, Patrícia Reichlová
Copywriter: Dajana Székelyová, Jaroslav Vígh
Account manager: Anh Doan
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné októbrové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate v novembrovom vydaní magazínu Stratégie.