archív
StoryEditor

Stratégie odštartovali nový ročník Hodnotenia alebo hľadáme najlepšie reklamy mesiaca

20.12.2021, 18:24
Autor:
redred
Všetko, čo potrebujete vedieť o novom ročníku súťaže.

Hodnotenie reklám v Stratégiách odštartovalo nový ročník. Čo to znamená Hodnotenie reklám v Stratégiách? Ide o stretnutie odborníkov z radov kreatívcov a marketérov, ktorí každý mesiac hodnotia prihlásené reklamy, ktoré agentúry vytvorili za uplynulé obdobie, najčastejšie za mesiac a spoločne hľadajú tú najkreatívnejšiu, najlepšiu. Vzniká tak jedinečný benchmark slovenských reklám. A nielen to, pre mnohých ide o zaujímavé porovnanie sa s konkurenciou.

Ak sa pýtate, prečo v Stratégiách začíname s novým rokom pred koncom toho starého, dôvod je prozaický. Body najlepších prác, ktoré hodnotíme počas celého roka, sa započítavajú agentúram do rebríčka Agentúry roka. Ten sa uzatvára po vyhlásení cien súťaže EFFIE AWARDS Slovakia, čo je každý rok začiatkom decembra. Čo sme nachystali v Hodnotení v novom ročníku?

Nová porota zadávateľov
V Hodnotení Stratégií reklamné kampane hodnotí desaťčlenná porota. Päť členov poroty je z radu kreatívcov a nominuje ich Art Directors Club. Päť členov zastupujú zadávatelia – Stratégie vždy s novým hodnotením predstavujú piatich stálych členov z radov zadávateľov na celý rok. V tomto roku prichádzame so zmenou a spektrum hodnotiacich zadávateľov sme rozšírili na osem – kvôli väčšej flexibilite. Postupne vám ich predstavíme. Platí však to, že vždy v každom kole hodnotia piati.

Obmenené známky
Porota hodnotí známkami v škále 1 – 10. Každá známka má svoj význam. Platí, že ak agentúra dostane priemerne od každej poroty z radu kreatívcov, aj zadávateľov známku 5 a vyššie, postupuje do záverečného celoročného hodnotenia, kde sa v každej kategórii zostavuje rebríček najlepších prác roka.

Prehľad kategórií
Spomenuli sme už hodnotiacu škálu, preto si povedzme, do ktorých kategórií si môžu agentúry prihlasovať svoje práce.
Každý mesiac hodnotia odborníci kategórie: Vizuál, OOH, Audioreklama, Film – online video, Film – televízna reklama, Digital – social, Digital – influencer marketing, Media, Promo & Activation & Event, Kreativita v PR.
Dvakrát ročne sa hodnotia práce kategórií: Kampaň a Craft.

Práca mesiaca, Šampión Hodnotenia, Agentúra mesiaca
V Hodnotení Stratégií každý mesiac určujeme Agentúru mesiaca. Ide o agentúru, ktorej práce v danom mesiaci získali najvyšší súčet priemerných bodov u oboch častí poroty.

Práca mesiaca - práca, ktorá získala po súčte aritmetických priemerov oboch porôt najvyššiu známku v danom mesiaci.

Šampión hodnotenia, ide o prácu, ktorá dosiahla po súčte aritmetického priemeru oboch porôt zadávateľov a kreatívcov najvyššie hodnotenie v Hodnotení ročníka vôbec – nie iba za daný mesiac.

Ako si prihlásiť prácu?
Do Hodnotenia Stratégií si môže prihlasovať práce každá agentúra či klient, ktorá sa chce porovnať s reklamami, ktoré vznikajú na Slovensku, keďže ide o jediné hodnotenie slovenských reklám na pravidelnej mesačnej báze. Stratégie oslovujú direct mailom agentúry každý mesiac, v prípade záujmu nám napíšte na: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Štatút súťaže nájdete tu.

Bodová škála a jej význam
1 - ŠKODLIVÁ
Táto práca je zbytočným mrhaním času a peňazí. Riešenie je bez konceptu,
bez vzťahu k značke či potrebám spotrebiteľa. Naopak, z riešenia cítiť, že takýto koncept skôr škodí samotnej značke.

2 - BEZ NÁPADU
Toto riešenie sa pokúša o nejakú myšlienku. Avšak má výrazné medzery, často ide proti logike. Reklama nenesie žiadne posolstvo a kreatívne riešenie nie je postavené na žiadnom insighte či produktovom parametri. Reklama sa ľahko utopí v rybníku konkurenčných prác.

3 - NUDNÁ
Agentúra sa snažila svoju úlohu splniť, ale výsledok je stále rozpačitý. Kreatívny nápad a aj jeho spracovanie sú obyčajné. Riešenie je miliónkrát videné, jeho uchopenie je neoriginálne, ba dokonca predvídateľné. Zákazník takúto reklamu prestane vnímať ešte skôr, ako sa pokúsi doručiť mu posolstvo.

4 - KLIŠÉ
Práca, pri ktorej zbystríte pozornosť. V navrhnutej kreatíve a stratégii všetko sedí. Napriek tomu reklama nevyvoláva požadovanú či očakávanú reakciu. Taký štandard, ktorý síce funguje, ale na úrovni sivého priemeru. Reklama je často klišoidná a nakoniec nedoručí posolstvo, o ktoré sa snažila.

5 - KOMPETENTNÁ
Toto riešenie ponúka zaujímavý uhol pohľadu na značku či produkt alebo niektorý z jeho parametrov. Z reklamy je jasné, aké miesto v živote ľudí chce produkt či značka zaujať. K lepšiemu priemeru chýba niečo unikátnejšie – premyslenejšia idea, kvalitnejšia exekúcia, nejaké to prekvapenie.


6 - PROSPEŠNÁ
Túto prácu si ľudia všimnú a nepovažujú čas, ktorý pri nej strávili, za zbytočný. Je to inteligentná reklama, ktorá používa zaujímavú formu a nástroje na komunikáciu dobre zvoleného benefitu či posolstva. Viem, čo mi značka hovorí, a je to zaujímavé. Prácu by sme zaradili do kategórie „dobrá reklamčina“.

7 - INOVATÍVNA
Práca, ktorá vyčnieva. Ľudia ju budú chcieť vidieť znova pre inovatívny nápad a neopozeranú exekúciu. Práca, ktorá inšpiruje a vťahuje spotrebiteľa do sveta značky a, naopak, spotrebiteľ chce mať takúto značku vo svojej blízkosti. Práca je z kategórie „takú som ešte nevidel, nevidela“, baví, má iskru, jedinečný nápad a skvelú exekúciu.

8 - LÍDROVSKÁ
Jedna z najlepších prác v kategórii. Reklama má potenciál silne pôsobiť na ľudí a dokáže ich podnietiť na prehodnotenie vnímania produktu alebo značky. Je to idea, ktorá stanovuje benchmark komunikácie lídra na trhu v danej kategórii. Dokonca má potenciál strhnúť kormidlo komunikácie značiek v danej kategórii iným smerom.

9 - ŠPIČKOVÁ
Táto práca súperí s najlepšími nápadmi v slovenskej reklame naprieč kategóriami. Ľudia o nej chcú hovoriť a zdieľať ju v spojitosti so značkou či s produktovým parametrom. Je to idea, ktorá má silu ovplyvňovať myslenie a správanie ľudí. Mení návyky ľudí, ovplyvňuje ich správanie.

10 - SVETOVÁ
Je to absolútna bomba. Idea, ktorá je natoľko jedinečná, že dokáže zaujať a osloviť akéhokoľvek spotrebiteľa na celom svete. Je to myšlienka, ktorá hlboko zasahuje do vnútorného sveta každého z nás a zanechá trvalú a hodnotnú stopu. Takto komunikujú najhodnotnejšie značky sveta.

01 - Modified: 2022-02-04 11:47:24 - Feat.: - Title: Reklamou mesiaca je vizuál pre Platformu rodín, najúspešnejšou agentúrou sa stalo MullenLowe GGK 02 - Modified: 2022-08-15 08:44:53 - Feat.: - Title: Štatút Hodnotenia reklám v Stratégiách 03 - Modified: 2019-12-02 10:34:35 - Feat.: - Title: Hodnotenie Stratégií: Agentúrou októbra sa stala MUW Saatchi & Saatchi 04 - Modified: 2019-11-21 09:51:19 - Feat.: - Title: Najlepšie slovenské reklamy za tento rok 05 - Modified: 2019-10-31 09:10:18 - Feat.: - Title: Hodnotenie Stratégií: September priniesol ukážku zaujímavých prác
menuLevel = 2, menuRoute = news/agentura-roka, menuAlias = agentura-roka, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 23:15