StoryEditor

Toto sú najkrajšie vianočné reklamy tohto roka

04.12.2015, 09:46
Pozrite si výber reklám. Tento rok sú jednoznačne o emóciách.

Aké by to boli Vianoce bez dobrého jedla. A reklám. Pri ich tvorbe však čoraz viac začína platiť, že zobrazovanie štedrovečerného stola, vianočných sobov a rozbalených darčekov už jednoducho nestačí. Ľudia chcú emócie a príbeh. Na tomto koncepte je postavená väčšina tohtoročných reklám, ktoré prvoplánovo neukazujú produkt, ale ponúkajú krátky dojímavý príbeh s hlbšou pointou. Práve takéto vianočné spoty sa stali vo svete najúspešnejšími. Prinášame niekoľko ukážok.

 

Deduško zahral vlastný pohreb. Tým spojil celú rodinu (a dojal svet)

Vianočná reklama nemeckého reťazca Edeka ukazuje príbeh starého deduška, ktorý smúti, že jeho rodina na neho nemá čas a on trávi Vianoce sám. A tak rafinovane zahrá svoj vlastný pohreb. Dojemná snímka vrcholí v momente, keď rodina prichádza do jeho domu, kde ich čaká skutočné prekvapenie – dedko sa v dome akoby zázrakom vynorí. Celá rodina tak vďaka nemu prežije Vianoce pokope. Hovorí sa, že ide o najemotívnejšiu reklamu tohto roka. Zároveň si vyslúžila kritiku, že príliš nápadne hrá ľuďom na city, až prekračuje hranice etiky. Reklama má takmer 30 miliónov videní.

 

Santa a jeho nečakaná (sexy) návšteva

26.december, Severný pól: Spokojný Santa Claus si vo svojom dome užíva zaslúžený relax. Až dovtedy, kým mu na dvere nezaklope nečakaná návšteva – vysoká sexy brunetka s plnými perami a veľkými slnečnými okuliarmi, ktorá si pod stromčekom zrejme nenašla to, po čom túžila. Preto Santovi hneď po príchode jednu vrazí, vojde dovnútra a otvorí jeho skriňu plnú kabeliek značky Coach. Jednu z nich si vezme a víťazoslávne odíde. 

 

Nešikovný kocúrik Mog a jeho vianočná kalamita

Britský obchod s potravinami Sainsbury's priniesol vo svojej tohtoročnej vianočnej reklame milovaného detského hrdinu z kníh Judithy Kerr – kocúrika Mog. Jeho nešikovnosť vyvolá nečakaný sled udalostí – padanie hrncov, pohárov, kvetov, skrine, vianočnej dekorácie a celého stromčeka. Nešťastie je zakončené výbuchom v rúre, ktorý zničí celý interiér domu. A to všetko sa stane práve pred Vianocami. Rodina Moga smúti, no v závere k nim prichádzajú ich priatelia a známi, ktorí sa s nimi štedro podelia s jedlom, stromčekom a vianočnou dekoráciou, vďaka čomu sú ich Vianoce zachránené. 

 

Jingle Bells pre tých, ktorí radi spievajú v sprche

Vtipný spot od spoločnosti The Body Shop zobrazuje mužov a ženy rôznych národností počas ich kúpeľňovej rutiny. Všetci si pri tom spievajú vianočnú koledu Jingle Bells. Tá v spote odznie v niekoľkých jazykoch – anglicky, portugalsky, japonsky, nemecky a francúzsky. Spot užívateľov nabáda, aby kúpou darčekového setu The Body Shop prispeli na pitnú vodu etiópskym rodinám.

 

Santa príde cez opravený most. Na Coca-Cola kamióne.

Malý chlapec má strach, že Santa do ich dediny nepríde. Železnica je zavretá, most pokazený. Chlapček sa však nevzdá. Do fľaše od Coca-Coly napíše Santovi dojímavý odkaz: „Santa Claus, moja mama mi raz povedala, že ma zoberie do veľkého mesta, kde sa s tebou budem môcť stretnúť. Lenže už nežije. Ak môj ocino opraví most, prišiel by si ma navštíviť?“ Keďže chlapcovmu otcovi to samému nejde, rozhodne sa mu pomôcť nielen sympatická žena, ale i všetci susedia. Cez opravený most nakoniec prichádza samotný Santa na Coca-Cola kamióne.

 

Zabudnutý list do neba. A splnené prianie.

Hlavným hrdinom animovaného spotu od zásielkovej spoločnosti Otto je starý poštár, ktorý na pošte nájde starý zabudnutý list určený pre „Dedka“. V retrospektívnom zábere si poštár uvedomí, že pred niekoľkými rokmi ho na poštu priniesol malý chlapec Tommy. Keď list otvorí, prečíta si, že chlapec písal dedkovi do neba, aby mu pripomenul svoje prianie – nový bicykel. A tak sa poštár vyberie cez more a snehové polia, len aby chlapcovi doručil vysnený darček. Nechá mu ho pred dverami s odkazom: „Je mi ľúto, že to trvalo tak dlho. Dedko“.

 

Starý muž na Mesiaci prvýkrát uvidí Zem

Obchodný reťazec John Lewis sa drží svojej tradície najkrajších a najdojímavejších vianočných reklám. Svojich fanúšikov nesklamala ani tento rok. Hlavnou hrdinkou reklamy je malé dievčatko. To so svojím ďalekohľadom objaví na Mesiaci domček, v ktorom žije osamelý starý muž. Keďže on ju nemá možnosť vidieť, rozhodne sa poslať mu balónom vianočný darček – ďalekohľad, vďaka ktorému starý muž prvýkrát uvidí Zem. Claim kampane znie: "Dajte na Vianoce niekomu vedieť, že ho máte radi.“

 

Dobroty k Vianociam jednoznačne patria

Sieť nemeckých supermarketov Aldi priniesla klasickú, tak trochu gýčovú vianočnú reklamu. Spot obsahuje niekoľko krátkych prestrihov, v ktorých možno vidieť produkty Aldi – perníkový domček, sane s čokoládovými sobmi, jahody, víno pri kozube, šampanské, pečené kura či lahodnú tortu. Všetky dobroty sa za sprievodu príznačnej pesničky stretnú u šťastnej rodiny na jednom vianočnom stole. 

 

A paródie sme sa dočkali aj tento rok. Reťazec Aldi vytvoril vlastnú parodujúcu verziu vyššie uvedenej reklamy od John Lewis – Muž na Mesiaci. 

 

Nočný strážnik v továrni s figurínami

Krátky animovaný príbeh zobrazuje Justina, starého nočného strážnika v továrni s figurínami. Justin sa nemá možnosť stretnúť so svojimi kolegami z dennej „šichty“ a tak trávi svoj osamelý život len v obklopení figurín. Aby bol so svojimi kolegami v spojení, rozhodne sa umiestňovať figuríny na rôzne netradičné miesta. V závere však ostane milo prekvapený on sám, keď ho kolegovia v práci čakajú a Vianoce tak oslávia všetci spolu. Animovaný spot propaguje španielsku vianočnú lotériu El Gordo a bol vytvorený madridskou agentúrou Leo Burnett. 

 

„Škola Vianoc“ od Lidl

Reťazec Lidl vo svojom spote predstavuje „Školu Vianoc“, ktorá ponúka exkluzívne nápady, vianočné rady a netradičné tipy – napríklad ako rozsvietiť vianočný puding, postaviť snehuliaka, nezamotať svetielka zo stromčeka, či ako správne reagovať vo chvíli, ak nedostanete taký darček, po akom ste túžili. Užitočné. 

 

Adrenalínové Vianoce

Obchodná sieť Argos použila vo svojom vianočnom spote 50 profesionálnych lyžiarov a snowboardistov. Spot je vďaka športovému náboju a červenej práškovej farbe skutočne dynamický, čo len dopĺňa claim „Just can´t wait“. Reklamný spot bol natočený na horskom svahu v Chile s vrchmi vysokými až 6 000 metrov.

 

Avšak téma Vianoc je už, zdá sa, pre niektoré značky vyčerpaná. Potom sa stane, že siahnu obe po tom istom nápade, ako je to v prípade britského obchodného domu Harvey Nichols a značky kabeliek Mulberry. V oboch prípadoch bol použitý spot, v ktorom sa pri vianočnom stromčeku zišla celá rodina. Hlavnej hrdinke dávali všetci jej členovia darčeky, z ktorých nie všetky uspokojili jej predstavy. Pointa vianočných reklám sa síce o niečo líši, no treba uznať, že témou a spracovaním sa až priveľmi podobajú. Niečo na tom však nakoniec môže byť, pretože kabelky Mulberry nájdete aj v obchodnom dome Harley Nichols.

 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. jún 2025 02:53