Nezisková organizácia Zmeň svoje topánky zahájila kampaň, v ktorej chce nám Európanom povedať, ako sa vyrábajú topánky, v ktorých denne chodíme do práce. Vytvorili spoty, v ktorých žena si plánuje kúpiť nové topánky, no pri platení ju zachytí červená šnúrka od topánok. Tá ju zavedie až do opustených hôr...
V druhom spote, ktorý nájdete na oficiálnom youtube kanáli organizácie, prechádza mladík s naleštenými topánkami cez prechod. V mláke však zbadá mladého chudobného chlapca, ktorý mu zázračne podá papierik s odkazom...
V rámci kampane vznikla tiež i aplikácia s názvom Change your shoes, na ktorej si máme počítať kroky, ktoré urobené každý deň. Spoločne súčtom krokov sa máme virtuálne dostať až do Bruselu, kde máme vybojovať novú legislatívu. Tá by mala ponovom informovať zákazníka pri každej obuvi, ako bola vyrábaná a aké toxické látky obsahuje.
Spoty pochádzajú od českého tímu a dostanú sa do 20 krajín Európy.
Zdroj: Erika Brindzová