StoryEditor

Toto sú najlepšie reklamy 20. storočia

13.12.2015, 11:04
Pozrite si výber reklám, ktoré Gunn Report označil za najlepšie minulého storočia.

Stratégie vybrali reklamy, ktoré bavili prevažne americkú spoločnosť v minulom storočí najviac. Gunn Report ich označil za najlepšie reklamy 20. storočia. 

 

 

 

 

 

Levi’s 501 Jeans

Launderette

Túto reklamu si obľúbi najmä ženská časť obecenstva. Mladík prichádza do čistiarne, vyzlečie sa, oblečenie vloží do pračky a takmer úplne nahý sa posadí, kým sa prádlo operie. Nechýbajú prekvapené pohľady žien. On si však v kľude počká na vyčistenie svojich obľúbených riflí Levi’s. 

 

Federal Express

Fast Paced World

Federal Express je skutočne rýchly, dokonca aj vtedy, keď balík potrebujete mať na stole hneď ráno. Hodí sa najmä pre šéfov, ako je tento:

 

Heineken

Water in Majorca

Na štýl My Fair Lady chce muž naučiť žiačku z vyššej strednej triedy, ako vysloviť vetu v typickom britskom prízvuku, ktorý používali starí londýnčania. Žiačke to všek nejde, až do momentu, kým ochutná pivo Heineken. Čím viac ho pije, tým sa jej prízvuk zlepšuje. Claim znie: Jedine Heineken vo vás prebudí zmysly, ktoré neprebudí žiadne iné pivo. 

 

Mates Condoms

Chemist shop

Táto reklama vám ukáže, čo si v skutočnosti myslí muž, ktorý kupuje v lekárni kondóm, a keď k tomu za pultom je žena. Muž príde nesmelo do lekárne odhodlaný vypýtať si balík kondómov. Premôže ho však jeho hanblivosť. A tak si pýta všetko možné, len nie kondómy. V titulkoch uvidíte, čo si v skutočnosti muž i žena v tejto nelichotivej situácii myslia, a že za otázkou “Je to všetko?” sa v skutočnosti myslí niečo úplne iné. 

 

Chanel (Egoiste Cologne for Men)

Balconies

Reklama na parfém pre mužov sa preslávila najmä tým, že Chanel sa rozhodol skoncovať (aspoň načas) s reklamami, v ktorých by zobrazoval mladých dobre vyzerajúcich mužov, po ktorých ženy budú zaručene túžiť. Značka si povedala, že takých mužov je v reálnom svete málo, tak prečo by Chanel mal byť taký? Namiesto toho do reklamy nasadili ženy – histerky, nespokojné s mužským svetom.  

 

Jeep

Snow covered

Táto reklama je reklama bez produktu. Doslova. Po zasneženej horskej pláni vidieť, ako sa samovoľne tvoria stopy po pneumatikách. Už v úvode je jasné, že ide o reklamu na automobil, ten však neuvidíte ani v záverečných sekundách. O aký automobil ide, sa dozviete len z claimu na konci spotu. 

 

Nike

Good as Evil

Dobrý ako zlo – taký claim si môže dovoliť len značka ako Nike. Tá vás v reklame prevedie zápasom v historickom koloseu. Zápas sa však nekoná medzi gladiátormi, ale medzi bežnými športovcami a bojovníkmi z pekla. Zápas celý čas vyzerá v prospech diablov, nakoniec sa všetko ale zvrtne. Čo s tým majú kopačky Nike? Reklama bola údajne zakázaná.

 

Folha de S. Paulo

Hitler

Skvelá ukážka toho, ako môže aj dnes vyzerať reklama na noviny a denníky. V úvode vidíte iba čierno biele bodky pripomínajúce pixely obrázka. Voiceover opisuje hrdinské činy muža, politika, ktorému sa podarilo rapídne znížiť nezamestnanosť v krajine, ozdraviť ekonomiku, rast HDP, vybudoval v ľuďoch národnú hrdosť, miloval hudbu a umenie. Potom, ako sa ukáže, že ide o portrét Adolfa Hitlera, nasleduje hlavná pointa spotu: V niektorých lžách je toľko lží, až sa stávajú pravdou. Preto je dôležité, aby noviny, ktoré čítate, vám ponúkali celú pravdu. Noviny Folha de S. Paulo si kupuje každý, pretože nikto si nemôže dovoliť kúpiť si ich názor. Trefné.

 

Lynx Body Spray

Ideal Woman

Toto všetko sú ženy schopné odpustiť mužovi. Neveru, či to, že celý deň rozpráva o futbalovom zápase, alebo keď mešká, či dokonca keď neustále pozerá na ich poprsie. Iba ale, ak používa Lynx. 

 

Volkswagen Golf

Changes

Ak by bolo všetko tak spoľahlivé, ako Volkswagen, bol by svet krajší. Aspoň podľa ich reklamy z 80tych rokov. V reklame žena odíde od svojho muža, zjavne sklamaná z nevydarenej lásky. Zabuchne dvere, zahodí prsteň, šperk, náhrdelník, kožušinový kabát. Všetko, čo by jej ho pripomínalo. Ostanú jej iba kľúče od Volkswagenu. V momente, keď príde k odpadovej šachte na ceste, do ktorej chcela pôvodne kľúče hodiť, rozmyslí si to. 

 

Best Audio Tapes

Dear John

Ako poviete v krátkej reklame, že na vašej kazetovej páske znie všetko dobre? V tej od BASF dostane mladý muž na vojne kazetu s nahrávkou od svojej lásky. Všetkým vojakom sa pochváli, že sa bude ženiť a že na páske mu určite vyzná lásku. Opak je však pravdou. V naspievanej pesničke mu jeho dievča zdelí, že sa zaľúbila do jeho brata. A veľkej láske je koniec. 

 

Tv Espana

Leaving Home

Keď vás opustí vás najlepší priateľ, je to možno preto, že príliš často pozeráte televíziu. V tejto reklame to spravil pes, výsledok je skutočne dojímavý.  

 

Nestle Rolo

Elephant

A jedna z tých poučných. Malý chlapec navštívi ZOO. Pri prehliadke slonov naláka malé sloníča na posledný kúsok Rolo čokolády. Keď sloníča natiahne chobot, aby si vychutnal kúsok sladkého, chlapec zlomyseľne čokoládu zhltne. Hneď nato sa stihne sloníčaťovi vysmiať. O 20 rokov neskôr tento chlapec, dnes už muž, pozerá zástup veľkých slonov prechádzajúcich mestom počas slávnosti. Jeden zo slonov sa však rozpamätá...

 

Wendy’s

Russian Fashion Show

Lepšie je možnosti mať ako nemať. Dej sa odohráva v Rusku za čias Lenina, kde boli všetci zvyknutí na nedostatok možností. To sa vám ale nestane vo Wendy’s. 

 

Xerox Copier

Monks

Xerox sa rozhodol vo svojej reklame povedať všetkým pravdu o tom, ako mnísi prepisovali knihy. 

 

Toyota

Bugger

Ak čakáte, že v reklame na Toyotu uvidíte auto, ktoré je spoľahlivé, rýchle bezpečné a výkonné, tak budete sklamaní. Teda uvidíte auto, ktoré je výkonné, ale až príliš...

 

Sony Trinitron TV

Lifespan

Sony o sebe tvrdí, že vyrába televízory, ktoré jednoducho vydržia až do smrti. Doslova. Aspoň v tejto reklame.

 

Coca Cola

HillTop

Vynechať nemôžeme ani preslávanú reklamu zo 70tych rokov Coca Coly s piesňou I’d like to teach the world to sing. Coca Cola sa tak pridala k značkám, ktoré začali šíriť lásku a nádej po svete. Odštartovať to mala práve pieseň z jej reklamy. 

 

Apple

1984

Rovnako ako reklamu Coca Coly je nutné spomenúť i reklamu Apple z roku 1984, ktorou spoločnosť predstavila Macintosh, osobný počítač. Žena, ktorá má na sebe biele tielko s obrysom osobného počítača rozbije obrazovku, z ktorej vychádzajú príkazy. Tie bezhlavo nasleduje celý zástup ľudí. Apple chce tento spôsob života zmeniť tak, ako sa o to snaží už celé desaťročia v počítačovom priemysle. Žena hodí do obrazovky kladivo. 

Gunn Report je ročný prehľad a anylýza svetových reklám. Ide o publikáciu, ktorá zhŕňa a poskytuje informácie o najoceňovanejších reklamách sveta. Gunn Report je rešpektový svetovo uznávanými médiámi ako Advertising Age či The Financial Times

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2025 16:19